Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,228   Posts: 1,532,803   Online: 999

Hvor mange Danskere er vi her på APUG?

Page 3 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
  1. BlueLemon
    Claus - Nordjylland er her også ;-)
  2. gandolfi
    gandolfi
    Quote Originally Posted by Soeren View Post
    . Er der nogen der ved hvor der står et 5X7" forstørrelseapparat?
    Mvh Søren
    vi har to......
  3. gandolfi
    gandolfi
    Quote Originally Posted by gandolfi View Post
    vi har to......
    søren:http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=52279945
  4. Struan Gray
    Struan Gray
    Är du beredd att köra över bron, kan du också hålla koll på:

http://www.blocket.se/li?q=&ca=23_10_s&th=1&c=22&w=1

Durst 138-or kommer då och då, 4x5 tums modeller av olika slag lite oftare.
  5. Kvistgaard
    Kvistgaard
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    og jeg er fra Ølsted.
    Kan I ikke skrive hvad jeres interesser er. Jeg er herinde for at få inspiration til storformat og alternative processer.

mvh
    Mikkel
    Jeg roder stadig med 24x36 (er åbenbart aldrig rigtigt blevet voksen;-)), og fotograferer natur, portrætter, og ting, jeg lige kommer forbi.

Mht. processer har jeg indtil videre holdt mig til det etablerede (=Ilford, Kodak). Tom A har dog inspireret mig til at kaste mig ud i det lidt mere outrerede - Moersch, Adox, Thorntons 2-badsfremkaldere, den slags. Så: Watch this space - jeg får brug for jeres hjælp!

Jeg er frisk på at mødes, håber Vrå Højskole er en mulighed. Alternativt vil jeg gøre opmærksom på, at Fyn er utroligt centralt placeret i DK:-).

/S.
  6. loman
    loman
    Ja, det er ærgeligt at det sted i danmark, hvor den "analoge fane" vejrer højest ligger så nordligt, især når man ikke lige bor i nærheden!
    (jeg vil med det samme gerne undskylde for den højstemte og patetiske omgang med det danske sprog).
    Forresten, er der noget mørkekammer i Danmark, der er i besiddelse af et apparat der kan forstørre mine 18x24 negativer?
    Emil har du planer om at erhverve et så stort forstørrelsesapparat?
    Bedste Hilsner
    Mads Hartmann
  7. loman
    loman
    med 18x24 mener jeg selvfølgelig 18x24 cm.
  8. Soeren
    Soeren
    I følge annoncen kan den tage op til 4X5".
    Skulle modellen kunne tage større negativer end det?
    Mvh
    Søren
  9. Soeren
    Soeren
    Quote Originally Posted by Struan Gray View Post
    Är du beredd att köra över bron, kan du också hålla koll på:

http://www.blocket.se/li?q=&ca=23_10_s&th=1&c=22&w=1

Durst 138-or kommer då och då, 4x5 tums modeller av olika slag lite oftare.
    Det går desværre kun til 6X9cm. I øvrigt en mærkelig måde at skrive negativstørrelser på 1,3X1,8cm; 2,4X3,6cm
    Mvh
    Søren
  10. Struan Gray
    Struan Gray
    Det går desværre kun til 6X9cm. I øvrigt en mærkelig måde at skrive negativstørrelser på 1,3X1,8cm; 2,4X3,6cm
    Jag menade bara: holl koll på sajten. Du kan söker i avgränsande län, eller hela sverige, om du är beredd at köra lite längre.

Kolla också på fotosidan.se, som har en classifieds sida. Ingen fyndgruva precis, men rimliga priser i alla fall.
  11. gandolfi
    gandolfi
    I følge annoncen kan den tage op til 4X5".
    Skulle modellen kunne tage større negativer end det?
    Mvh
    Søren
    Durst 138 skulle kunne ta' 13x18cm negativer.
    når man måske kan blive i tvivl, så er det at det tyder på at det er nedgraderet, størrelsesmæssigt, for at montere et multigradehovede på det...

kun een måde at finde ud af det på..
    ring.. (hans tlf nr:59 30 66 06)
  12. Soeren
    Soeren
    Quote Originally Posted by Struan Gray View Post
    Jag menade bara: holl koll på sajten. Du kan söker i avgränsande län, eller hela sverige, om du är beredd at köra lite längre.

Kolla också på fotosidan.se, som har en classifieds sida. Ingen fyndgruva precis, men rimliga priser i alla fall.
    Ahh ok så er jeg med
    Mvh
    Søren
  13. Soeren
    Soeren
    Durst 138 skulle kunne ta' 13x18cm negativer.
    når man måske kan blive i tvivl, så er det at det tyder på at det er nedgraderet, størrelsesmæssigt, for at montere et multigradehovede på det...

kun een måde at finde ud af det på..
    ring.. (hans tlf nr:59 30 66 06)
    Seføli. Jeg tror lige jeg klapper hesten lidt, budgettet er en smule trængt lige nu
    Hmm det er faktisk ikke den første Durst 138 jeg har set til salg. Måske er de ikke så sjældne endda.
    Hvor stor er sådan en svend egentlig og hvad vejer den?
    Mvh
    Søren
  14. matti
    matti
    Seføli. Jeg tror lige jeg klapper hesten lidt, budgettet er en smule trængt lige nu
    Hmm det er faktisk ikke den første Durst 138 jeg har set til salg. Måske er de ikke så sjældne endda.
    Hvor stor er sådan en svend egentlig og hvad vejer den?
    Mvh
    Søren
    Jag har en med ett färghuvud som jag betalade 2000 SEK för. Jag fick såga av cirka 5 cm för att slippa göra hål i taket... Den går att bära, i delar. Och packa i en vanlig bil. Visst tar den upp till 5x7-negativ. Man måste bara se till att ha blandboxar i största storleken med. Objektivplattor kan också vara lite svåra att få tag på i rätt storlek, så det är ju bra om det följer med. Extralampor till versionen med färghuvud är ganska billiga och lätta att få tag på.

mvh/Matti
  15. Falkenberg
    Falkenberg
    Check hos Hother. De har vist en Durst Laborator 1200 til salg.
  16. Falkenberg
    Falkenberg
    Er der nogen af jer der er eksperter i 3D CAD arbejde ? Jeg har adgang til en 3D printer og vi kan lave en masse sjove fototing ved fælles hjælp.
  17. Soeren
    Soeren
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Er der nogen af jer der er eksperter i 3D CAD arbejde ? Jeg har adgang til en 3D printer og vi kan lave en masse sjove fototing ved fælles hjælp.
    Hmm minder mig om at vi nok selv bliver nødt til at moderere den dansktalende del af forummet.
    Der findes en søstersite til denne som hedder noget med Hybrid- eller andet. hvis du har spørgsmål vedr computere er det nok der du skal stille dem. Personligt kender jeg intet til emnet CAD andet end hvad det står for.
    Mvh Søren
  18. Ole
    Ole
    Nuvel - jeg skulle da være i stand til å lese dansk nok til å moderere litt her også.

Men ellers har Søren ret - slike dimser diskuteres best på www.hybridphoto.com!
  19. Falkenberg
    Falkenberg
    Tja, jeg har nu svært ved at se hvorfor det ikke er en relevant forespørgsel. Når jeg bringer det op her, så er det i forlængelse af mine interesser. Jeg er ved at lave et kamera som en eksamensopgave på universitetet. I den forbindelse har jeg søgt information herinde og kan se at flere af de produkter som bruges nemt ville kunne produceres i en 3D printer frem for i f.eks. træ. Det kunne f.eks. være en splitback ramme som kunne printes for omkring 100 kr. i materialer. Det synes jeg er yderst relevant. Mindst lige så relevant som jagten på fremkalderudstyr.
  20. Ole
    Ole
    Åh javel! Nå forstår jeg bedre.

Her er det måske best å gå til "camera building" subforumet?

Jeg vet forresten at dagens eier av Gandolfi Cameras egentlig er 3D-CAD designer...
Results 41 to 60 of 131
Page 3 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin