Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,279   Posts: 1,534,854   Online: 763

Hvor mange Danskere er vi her på APUG?

Page 4 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
  1. Soeren
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Tja, jeg har nu svært ved at se hvorfor det ikke er en relevant forespørgsel. Når jeg bringer det op her, så er det i forlængelse af mine interesser. Jeg er ved at lave et kamera som en eksamensopgave på universitetet. I den forbindelse har jeg søgt information herinde og kan se at flere af de produkter som bruges nemt ville kunne produceres i en 3D printer frem for i f.eks. træ. Det kunne f.eks. være en splitback ramme som kunne printes for omkring 100 kr. i materialer. Det synes jeg er yderst relevant. Mindst lige så relevant som jagten på fremkalderudstyr.
    Aha. Det betyder at jeg overhovedet ikke anede hvad du snakkede om
    Det er jo noget helt andet. Så vil jeg undskylde og bestille en kontakt ramme i 8X10"
    Mvh
    Søren
  2. Falkenberg
    Falkenberg
    Jeg har postet i diverse fora for at få inspiration til de ting jeg vil lave. Desværre er det ikke bare sådan at få lavet noget i et CAD program. Jeg har ikke selv hverken software eller evnerne. Men jeg kan se at mulighederne er uendelige. Det giver jo bare et anderledes moderne produkt.
  3. Struan Gray
    Struan Gray
    Falkenberg, jag vet inte din personlig situation, men de flesta insitutioner som tillåter studenter att komma i närheten av deras 3D tryckeri ger också kurser i CAD och allmänt formgivning. Problemet är, kurserna brukar vara lite för långa att klämma in mitt i ett examensarbet. Vid Lund, till exempel, har vi den här 7,5 poängare:

http://www.ka.lth.se/kursplaner/arets/mmk126.html

Vissa institutioner har också en "CAD för konstnärer" kurs, som kanske kan hjälpa dig att kommer igång snabbare om du inte vill göra hela rubbet - eller om du inte har tid för det.

In princip, har man någon sorts skiss-kunskap är CAD inte så pass svårt att lära. Men att göra det rätt från början är inte lätt - det blir bättre om du kan hitta en miljö som tillåter dig att prova dig fram.
  4. Tom A
    Quote Originally Posted by loman View Post
    Ja, det er ærgeligt at det sted i danmark, hvor den "analoge fane" vejrer højest ligger så nordligt, især når man ikke lige bor i nærheden!
    Jeg har lige været i Frederikshavn i denne weekend, som Vrå jo ligger i nærheden af, og der er altså kun 4 timer fra Næstved derop!!! Det er da tæt på, især med noget godt musik på bilstereoen

mvh Tom
  5. gandolfi
    gandolfi
    Quote Originally Posted by Tom A View Post
    Jeg har lige været i Frederikshavn i denne weekend, som Vrå jo ligger i nærheden af, og der er altså kun 4 timer fra Næstved derop!!! Det er da tæt på, især med noget godt musik på bilstereoen

mvh Tom
    ja - men så sku' du da ha' kigget ind.... jeg giver altid en kop kaffe eller lign...
  6. Tom A
    Lige for at bringe denne tråd tilbage til det den startede med. Så er vi, så vidt jeg kan tælle, 10 APUGer i DK + et par stykker rundt om i verdenen.

Hvordan får vi gang i APUG-DK, skal vi kun mødes på nettet? Skal vi lave nogle fælles arrangementer - fototurer? Skal vi mødes og snakke udstyr / teknik / billeder eller bare være "analog-nørdet"

Personligt kunne jeg godt tænke mig, hvis vi kunne lave nogle fælles arrangementer (udover det fælles Skandinaviske som p.t. er i støbeskeen) evt. nogle lokale en-dags-arrangementer. Hvad siger I til dette?

mvh Tom
  7. Tom A
    Quote Originally Posted by gandolfi View Post
    ja - men så sku' du da ha' kigget ind.... jeg giver altid en kop kaffe eller lign...
    Jamen, så kan det være, at jeg gør det næste gang
    Har trodsalt familie i Jerup, så det sker, at jeg er i området.

mvh Tom
  8. gandolfi
    gandolfi
    Quote Originally Posted by Tom A View Post
    Jamen, så kan det være, at jeg gør det næste gang
    Har trodsalt familie i Jerup, så det sker, at jeg er i området.

mvh Tom
    du er meget velkommen!

Ang APUG møde - jeg har haft et møde med min forstander, og et møde er sandsynligvis i støbeskeen til næste forsommer. Det er tænkt som et week-end møde med nørderi i lange baner.....

men jeg vil nok offentliggøre dette i det engelske forum, da jeg måske synes det kunne være mere sjovt, at lave et nordeuropæisk APUG møde..

hvis folk kan/vil komme, så er der jo ingen grund til at forholde dem muligheden..(?)

jeg vil ikke lege Pia kjærsgaard i denne sag
  9. Falkenberg
    Falkenberg
    Jeg kunne godt tænke mig hvis vi kunne mødes til nogle korte møder, hvor vi kunne fortælle om det vi går og laver. Måske kigge lidt på teknik og udstyr. Sidst men ikke mindst kigge på billeder. Altså sådan lidt fotoklub agtigt. Det er også altid rart at få sat ansigter på.
  10. Soeren
    Soeren
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Jeg kunne godt tænke mig hvis vi kunne mødes til nogle korte møder, hvor vi kunne fortælle om det vi går og laver. Måske kigge lidt på teknik og udstyr. Sidst men ikke mindst kigge på billeder. Altså sådan lidt fotoklub agtigt. Det er også altid rart at få sat ansigter på.
    Jeg ved ikke hvor meget tid jeg kan afse til det men jeg er da med på ideen og vil gerne deltage i sådan noget. Især da jeg har lidt problemer med noget falsk lys/flare eller sådan noget på et par billeder(13X18).
    Jeg har desværre ikke mulighed for at scanne dem såe.......
    Mvh Søren
  11. loman
    loman
    Søren
    Har du gennemset din bælg for huller?
    I den korte periode jeg havde et sinar norma, var der huller i alle de bælge jeg havde (tre, 1 13x18 og to 4x5), endda den 13x18 bælg jeg fik som erstatning for den med huller i, var der huller i. Så det ser ud til at dette er normalt med ældre sinar bælge (nok en kombination af at have været brugt meget, for derefter ikke at have været i brug i længere tid).
    Det kunne også være lystætningerne rundt om 13x18 bagstykket. På det jeg havde, var de stort set smuldret bort, og det gjorde at jeg fik to fede striber falsk lys på næsten alle mine billeder.
    Venlig Hilsen
    Mads
  12. Soeren
    Soeren
    Søren
    Har du gennemset din bælg for huller?
    I den korte periode jeg havde et sinar norma, var der huller i alle de bælge jeg havde (tre, 1 13x18 og to 4x5), endda den 13x18 bælg jeg fik som erstatning for den med huller i, var der huller i. Så det ser ud til at dette er normalt med ældre sinar bælge (nok en kombination af at have været brugt meget, for derefter ikke at have været i brug i længere tid).
    Det kunne også være lystætningerne rundt om 13x18 bagstykket. På det jeg havde, var de stort set smuldret bort, og det gjorde at jeg fik to fede striber falsk lys på næsten alle mine billeder.
    Venlig Hilsen
    Mads
    Nej jeg har ikke testet bælgen men jeg har også svært ved at tro at det skulle være problemet selvom det er muligt.
    Sagen er at de berørte negativer er eksponeret med den samme kombination Filmholder /objektiv mens andre negativer skudt under samme lysforhold, dog ikke med solen i billedet ikke er berørt at problemet. Der sidder en vidvinkelbælg på kameraet og Den ser forholdsvis ny ud. Der er utætheder på filmholderen ved flappen hvor man sætter filmen i og min første tanke var at det var problemet men nu er jeg slet ikke dsikker. Dte kunne jo også bare være flare fra optikken.
    Mvh Søren
  13. loman
    loman
    Hvis det er optikken, er løsningen heldigivis enkel!
    Så lad os håbe det er problemet.
    Venlig Hilsen
    Mads
  14. Soeren
    Soeren
    Hvis det er optikken, er løsningen heldigivis enkel!
    Så lad os håbe det er problemet.
    Venlig Hilsen
    Mads
    Ja men forholdsvis dyr :rolleyes:
    Mvh
    Søren
  15. loman
    loman
    Søren Jeg tænkte nu mere på en modlysblænde!
    Du skulle kunne få en "bælgtype" til din norma (så den virker til alle objektiver), for ikke ret mange penge.
    Venlig Hilsen
    Mads
  16. Soeren
    Soeren
    Søren Jeg tænkte nu mere på en modlysblænde!
    Du skulle kunne få en "bælgtype" til din norma (så den virker til alle objektiver), for ikke ret mange penge.
    Venlig Hilsen
    Mads
    Pyha, ja selvfølgelig
    Hmm endnu en ting til ønskesedlen :rolleyes:
    Mvh
    Søren
  17. morkolv
    morkolv
    WoW.. 75 Dansker på APUG tenkte jeg:o Men slik var det ikke...

Jeg tror det var meningen å ha ett FELLES forum og ikke EN tråd pr land

Pussige og uforklarlige negativer har vi vel alle.. Så den tråden kan vi vel alle bidra med gode og mindre gode råd til.

Vennlig Hilsen
  18. Soeren
    Soeren
    Quote Originally Posted by morkolv View Post
    WoW.. 75 Dansker på APUG tenkte jeg:o Men slik var det ikke...

Jeg tror det var meningen å ha ett FELLES forum og ikke EN tråd pr land

Pussige og uforklarlige negativer har vi vel alle.. Så den tråden kan vi vel alle bidra med gode og mindre gode råd til.

Vennlig Hilsen
    Ideen med den her tråd var egentlig at lave en "klub" APUG Danmark. Det var tanken at vi kunne mødes et eller andet sted og snakke analog fotografi og hjælpe hinanden samt at få sat ansigter på. Jeg er sikker på at de fleste (N,S, SF og DK) gerne vil deltage i Skandinaviske samlinger men vi er også mange der ikke har tiden og pengene til hele weekender og rejserne.
    Du har ret i at foraet under APUG er et skandinavisk forum som vi jo alle kan deltage i.
    Mvh Søren
  19. morkolv
    morkolv
    Quote Originally Posted by Soeren View Post
    Ideen med den her tråd var egentlig at lave en "klub" APUG Danmark. Det var tanken at vi kunne mødes et eller andet sted og snakke analog fotografi og hjælpe hinanden samt at få sat ansigter på. Jeg er sikker på at de fleste (N,S, SF og DK) gerne vil deltage i Skandinaviske samlinger men vi er også mange der ikke har tiden og pengene til hele weekender og rejserne.
    Du har ret i at foraet under APUG er et skandinavisk forum som vi jo alle kan deltage i.
    Mvh Søren

God ide å lage nasjonal klubb og samhørighet. Men husk samtidig at Skandinavia langt i geografisk utstrekkning (spes Sverige og Norge) slik at det i mange tilfeller kan være lettere, ta mindre tid og koster mindre å delta på APUG treff i Danmark enn i midten av Norge eller Sverige. osv. Her er vel det Analoge viktigere enn nasjonalitet?

Mvh
  20. Tom A
    Quote Originally Posted by morkolv View Post
    ....Her er vel det Analoge viktigere enn nasjonalitet?
    JAAA!!! Morkolv, du har fuldkommen ret i at det analoge er vigtigere end nationalitet. Og selvfølgelig skal vi mødes på tværs af landegrænser, for så mange danskere, nordmænd eller svenskere er vi jo heller ikke på APUG, så vi kan danne store nationale klubber......desværre

At "klub" begrebet er kommet op, er vel mere et ønske om at mødes noget oftere (mere spontant), end store skandinaviske møder giver mulighed for. Jeg vil heller ikke have tid til at deltage i alle skandinaviske møder, især ikke de som bliver planlagt med kort varsel, men jeg vil helt sikkert forsøge at deltage i de møder som er planlagt med en eller to måneders varsel.

Du har ret i afstandene, især fra Sydsverige til Danmark er kortere, end til mange steder midt i Sverige eller Norge. Her støder vi nok ind i danskernes fornemmelse af afstande - personligt ved jeg, at min familie synes at der er enormt, ja nærmest ufatteligt, langt fra Nordjylland til Sydsjælland, selv om at der kun er 350 km. Jeg tror / fornemmer, at mange danskere ubevist, har det på samme måde som min familie
    Og derfor kan det være svært, lige at køre en smuttur til Sydsverige til et kort møde.

Hvorvidt en "klub" APUG DK kun skal være for dansker (yrk! grimt udtryk) synes jeg er en for snæversynet version af den verden vi lever i. Fordi APUG fungere i et internationalt miljø og det er netop en af APUG's stærkest sider, at APUG samler nationaliteterne omkring en fælles hobby og interesse. Derfor bør formuleringen nærmere være "Hvem bor så tæt på hinanden, at vi kan mødes spontant til et kort møde af nogle timers varighed." Hvorvidt der så kommer svenskere eller nordmænd til Danmark eller danskere til Sverige eller Norge - gør det kun mere spændende og interessant at deltage i

De "lokale" mere spontane møder vil også være med til at gøre de store skandinaviske møder mere sjove, da flere mennesker på forhånd, vil kende hinanden.

Hilsen Tom
Results 61 to 80 of 131
Page 4 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin