Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,999   Posts: 1,524,324   Online: 739

Hvor mange Danskere er vi her på APUG?

Page 6 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
  1. Soeren
    Ja velkommen til Retrographen
    Odense eller København? Det er egentlig lidt ligemeget for mig selv om det er lidt dyrere at komme til Odense herfra
    Mvh
  2. L Bräuner
    L Bräuner
    Jeg synes det vil være fint at mødes med andre med samme interesse. Vrå lyder som en god ide, men Odense ligger dejlig centralt.

Lars
    Århus
  3. gandolfi
    gandolfi
    et APUG møde (internationalt) på Vrå er lige på trapperne!
    med deltagelse af Per Volquartz.......(som egentlig osse tæller, da han er dansk...)

hold øje..
  4. lhaumann
    lhaumann
    Quote Originally Posted by Soeren View Post
    Hvor mange Danskere er vi egentlig her på APUG nu?
    Meld ind.
    APUG-DK?????
    Mvh Søren
    Som nævnt i anden tråd er jeg ny her, så kort: foto siden '67 over og i havet - som marginaliseret i '99 kastede jeg mig over digipixi billedbearbejdning - 16 uger på Samsø Højskole hos Carsten L. i '01 fik atter vendt min nysgerrighed mod at dykke ned nu i sølvkornenes hav.
    Hilsen Lars, glæder mig til at møde nogen af jer live på lørdag
  5. Soeren
    Soeren
    Jamen velkommen Lars. Så er vi 16
    Ja det bliver spændende at mødes live på lørdag
    Mvh
  6. flemming sarup
    flemming sarup
    Quote Originally Posted by Soeren View Post
    Hvor mange Danskere er vi egentlig her på APUG nu?
    Meld ind.
    APUG-DK?????
    Mvh Søren
    Jeg arbejder kun med s-h analog og ædeltryk og er intereseret i jeres
    bestræbelser.
    Flemming Sarup i Værløse
  7. gandolfi
    gandolfi
    Quote Originally Posted by flemming sarup View Post
    bestræbelser.
    Flemming Sarup i Værløse
    hej Flemming. Velkommen her! det var på tide at se dig!;

du burde blive surscriber, så du kan vise nogle af dine fantastiske gummitryk til den undrende offentlighed! det fortjener de og dig....

har du tid i september? se her:

http://www.emilschildt.com/____fotok...UG%20dansk.htm

det ville glæde mig at se dig!

emil
  8. Tom A
    Hej Flemming

Velkommen til!

Vi havde første møde i "Sammenslutning af danske analog fotografer" i dag, en gruppe som udspringer af blandt andet denne tråd APUG. Du vil helt sikkert høre mere til vores bestræbelser og du er ligesom alle andre analog fotografer velkommen til at deltage.

mvh Tom

Quote Originally Posted by flemming sarup View Post
    bestræbelser.
    Flemming Sarup i Værløse
  9. Soeren
    Soeren
    Er der en der gider tælle efter. Jeg har mistet overblikket men får det til 18, jeg havde glemt L Bräuner, undskyld Lars :rolleyes: Velkommen til Dig og til Flemming.
    Mvh
  10. Erik Hartmann
    Erik Hartmann
    Søren.....Inden du helt mister overblikket....Kunne det måske være en ide at lave en Navneliste og mail-liste..hvis altså 'befolkningen' vil af med info..... men selvfølgelig ingen indput...ingen output.....
    men vi kunne måske bruge
    http://groups.google.dk/group/daf-gruppen?hl=da ???

niels-erik
  11. bigotti
    bigotti
    Endnu en A-fotograf melder sig under fanerne...
    - Dorthe, Lyngby.
  12. Soeren
    Soeren
    Velkommen Dorte
    Rart at se en af det stærke køn

Mvh Søren
  13. MortenDK
    MortenDK
    Plus een.

på opfordring og af interesse.

Medlem af DFS siden ca.1989
    Storformatamatør siden ca. samme.

Mvh
    Morten
  14. Linow
    Linow
    Velkommen til Morten :-)
  15. flemming sarup
    flemming sarup
    Hej Morten Det var da en hyggelig pinhole dag den 27.april. Hilsen Flemming
  16. leif_elsborg
    leif_elsborg
    Også et medlem fra det sønderjyske, er også medlem af DFS.

Jeg har stadig mit analoge mørkekammer, og masser af papir så det er bare om at komme igang

Har også arbejde lidt med pinhole i form af en ombygget AGFA clack

mvh. Leif
  17. Linow
    Linow
    Hej Leif
    Velkommen til APUG, der altid plads til en Alsinger mere.

Hilsen
    En vildfaren Alsinger
    Linow
  18. Klaus Kokholm
    Klaus Kokholm
    Halløj i stuen. Har læst med i et stykke tid, men har nu meldt mig ind.

Det første kamera var et brugt Olympus OM10 med 50mm f:1,8, det blev udskiftet til en OM2 og en 35-70mm, og senere suppleret med en Tokina 70-210 zoom. OM2eren gik imidlertid i stykker under en ferie i frankrig i 1996, og blev deværre aldrig repareret. Interessen for fotografering havde også været for nedadgående i nogen år, så jeg klarede mig med et engangskameraer og billigt lille gult Point and Shoot i mange år. Det fungerede til snapshots, men heller ikke til andet.

Efter at have ligget stille i mange år blev interessen for at fotografere vækket med indkøbet af et digitalt point&shoot i 2004 (Konica-Minolta G400), det blev suppleret med et dSLR i 2006 (Nikon D50+18-55&70-300). Og de er så igen lige blevet opgraderet til et Nikon P50 og et Nikon D80.
    Nåja, så har jeg også en kameratelefon, men selvom det er en af de bedre bliver det ikke brugt til "seriøse" billeder.

Jeg har savnet looket af et RIGTIGT sort/hvid billede, for selvom man kan lave meget på computeren er der intet der overgår et "rigtigt" sort/hvid billede lavet på rigtigt papir. Så nu vender jeg tilbage til Olmpus igen, ikke med et spejlrefleks, for jeg har rigeligt at slæbe på af digitalt grej, men et Olympus Trip 35. Det er valgt udfra god omtale på nettet, og fordi det er lille og simpelt. Det er faktisk så simpelt at der ikke engang er et batteri i det.
    http://www.retrography.com/olympus.htm
    Og så er det en minimal investering hvis det ikke bliver noget jeg kommer til at gøre så meget i. I første omgang vil jeg skyde nogen film og få fremkaldt hos fotohandleren, men på sigt skal jeg nok finde en fotoklub så jeg kan få "fingrene i suppen" igen.

Jeg fotograferer stort set alting, og har stort set altid et kamera på mig.

mvh Klaus
    -Verdens navle (Valby)
  19. Erik Hartmann
    Erik Hartmann
    Velkommen til Klaus.....
    PAS PÅ.....
    Du 'ryger' nok både på storformat....Diana...Lomo....
    MHT.... at fremkalde selv...så vil du være godt hjulpet med en 'mørkepose' ... en fremkaldertank ... lidt kemi ... og en negativscanner (hvis du ikke allerede har en sådan).....
    glæder mig til at se billeder fra dig.....
  20. Klaus Kokholm
    Klaus Kokholm
    Jeg takker for den venlige modtagelse. -Og for advarslen om hvad man kan ryge ud i af "snavs"...

Ja det er lidt uhyggeligt at tænke på hvad man kan ryge ud i... Jeg skal da også indrømme at jeg har været lidt fristet af det dersens Lomo, Holga, Diana og andre "skodkameraer" men kan ikke rigtig se ideen med at bruge mediumformat til at skyde uskarpe billeder, så kan man lige så godt brænde linsen på et engangskamera med en lighter! Og hvis man ikke selv fremkalder er det også en noget billigere proces! Jeg tør ikke tænke på hvad det koster at få fremkaldt mediumformat hos fotohandleren (her i København er det vel Photographica, der jo er voldsomt dyre med det meste)

Jeg har selvfølgelig haft fotolære i skolen som så mange andre, så jeg kan da godt huske lidt af processen. Hvis man kunne ordne det med at fremkalde film uden at ombygge badeværelset ville det jo være lækkert (og både billigere og hurtigere end fotohandleren). En film/diasscanner har jeg alligevel kig på til alle mine gamle negativer.

mvh Klaus
Results 101 to 120 of 131
Page 6 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin