Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,299   Posts: 1,535,765   Online: 859

Bruce Barnbaum - workshop i Lofoten?

1. Bjørn Joachimsen
    Er det interesse for å delta på en workshop med Bruce Barnbaum i Lofoten til høsten? Jeg jobber sammen med Fotobrygga på Skrova for å få til dette. Vil gjerne høre fra dere skandinaver på APUG hvordan stemningen er.

http://www.barnbaum.com/
  2. Eirik Berger
    Eirik Berger
    En workshop med storformat og sorthvitt her til lands?
    Ja takk.
  3. Bjørn Joachimsen
    Bjørn Joachimsen
    Det blir vel den eneste muligheten til å få med seg en workshop med Barnbaum i Europa i overskuelig framtid. Det blir kun 10 plasser, så nå starter vi nedtellingen. Siden jeg kommer, er det bare 9 ledige plasser igjen
  4. Ole
    Ole
    Veldig interessant!
  5. Bjørn Joachimsen
    Bjørn Joachimsen
    Quote Originally Posted by Ole View Post
    Veldig interessant!
    Skal jeg sette deg på lista over interesserte eller påmeldte, Ole?

Prisen for workshopen er forøvrig anslåttt til NOK 4500.- Overnatting, mat og reise kommer i tillegg.
  6. Ole
    Ole
    Jeg er "interesserte" - det kommer an på tidspunktet, og ikke minst på aktivitetsnivået i norsk oljeindustri...
  7. bvikesa
    bvikesa
    Jeg er med!!!
  8. Erik Hartmann
    Erik Hartmann
    Hvordan kommer man til Lofoten ..... Fly ??? Bil... eller Båd ??? og så skal det være billigt.....
  9. Bjørn Joachimsen
    Bjørn Joachimsen
    Det er mange reisemåter. Du kan ta fly fra Oslo til Bodø og så ta hurtigbåt til Skrova. (1,5 time med fly og ca 3 timer med hurtigbåt). Workshopen vil bli holdt på Fotobrygga på Skrova (www.fotobrygga.no). Ved å bestille flybilletter noen måneder i forveien kan disse bli meget rimelige. En annen reisemåte er å ta fly Oslo-Bodø-Svolvær og ta ferge (ca 35 min) fra Svolvær til Skrova. Et siste alternativ er (fly) Oslo-Harstad/Evenes, videre med buss til Svolvær og ferge til Skrova.

Det er ikke gratis å reise til Lofoten selvfølgelig, men alternativet er å reise til US&A. Dette blir den eneste muligheten i overskuelig fremtid til å få være med på workshop med Barnbaum i Europa.

Fotobrygga har Jobo helautomatisk fremkallingsmaskin, tanker for manuell fremkalling, samt Durst storformatforstørrere.
  10. morkolv
    morkolv
    Høres veldig spennende ut, så jeg er også "interesserte", men kan ikke forplikte noe ennå.
  11. Bjørn Joachimsen
    Bjørn Joachimsen
    Jeg setter opp en liste over interesserte nå. Dette her helt uforpliktende. Alle som er interessert kan sende meg en mail med navn og komplett kontaktinfo. Send til bjoern(a)fotonord.no. Arrangørene trenger et signal for å fullføre bookingen av en sånn workshop, så det er viktig at dere tar kontakt snart.
  12. Bjørn Joachimsen
    Bjørn Joachimsen
    En liten smakebit på hva du kan lære på en workshop med Bruce Barnbaum: http://youtube.com/watch?v=rlnt5yFArWo
    Men først og fremst blir det jo masse praktisk jobbing, i felten og i mørkerommet!
  13. Ole
    Ole
    Hvis tiden passer slik, tar jeg Hurtigruten. Mye enklere enn fly, i alle fall hvis jeg skal ha med et kamera eller tre!
  14. wiggywag
    wiggywag
    Heisan!

Ny storformat entusiast her. Har planlagt å ta turen til USA for å ta en workshop med Bruce Barnbaum, men dette vil jo helt klart være en super mulighet. Når regner dere med å arrangere dette?
  15. Bjørn Joachimsen
    Bjørn Joachimsen
    Det er ikke satt noen datoer ennå, men det antydes september-oktober 2008. Dette vil nok bli endelig avklart innen 15. mai. Hvis du ønsker å reservere deg en plass - helt uforpliktende, så send komplett kontaktinfo til meg.

Quote Originally Posted by wiggywag View Post
    Heisan!

Ny storformat entusiast her. Har planlagt å ta turen til USA for å ta en workshop med Bruce Barnbaum, men dette vil jo helt klart være en super mulighet. Når regner dere med å arrangere dette?
  16. Bjørn Joachimsen
    Bjørn Joachimsen
    Sjekk rapport fra tidligere workshop med Barnbaum her:
    http://www.largeformatphotography.info/barnbaum.html
  17. Bjørn Joachimsen
    Bjørn Joachimsen
    Nå begynner detaljene å bli mer klare når det gjelder workshopen med Barnbaum. Tidspunkt vil bli i midten av september 2008, eksakte datoer vil bli kunngjort om kort tid. Det vil bli en 5-dagers workshop og det vil selvfølgelig utelukkende handle om eksponering av film og veien videre til ferdig bilde. Mer detaljer om innhold vil også komme om kort tid.

Per i dag står det 12 personer på interesseliste for denne workshopen.
  18. Bjørn Joachimsen
    Bjørn Joachimsen
    Nå er datoene for workshopen med Bruce Barnbaum klare. Sett av datoene 12-16. september og kom til vakre Lofoten for å lære av mesteren. Mer info her: http://fotobrygga.no/index.php?P=workshop_bb2
    Anbefaler å melde seg på med én gang. Det blir kun ti plasser og interessen er stor!
Results 1 to 18 of 18

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin