Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,523   Posts: 1,572,267   Online: 795

8x10" kamera

1. Jerevan
    Funderar lite då och då på att byta upp mig till en 8x10" kamera, men då får jag nog sälja min Argentum 5x7 först. För det är väl ingen som har en billig 8x10" som ligger och samlar damm, väl?
  2. Falkenberg
    Falkenberg
    Det kommer an på hvad du ser som billigt. Der er flere 8x10 Sinarer til salg i Danmark til fornuftige priser.
  3. Jerevan
    Jerevan
    Ja, jag vet inte - den senaste jag såg i Sverige kostade 12000 SEK, och det var lite mycket, även om det var ett helt Sinar-kit, 4x5-5x7-8x10" med objektiv. Upp till 6000 utan objektiv?
  4. Falkenberg
    Falkenberg
    Prøv at kigge her: http://products.photografica.com/sho...GroupGuid=5524

Hos Photografica kan du måske bytte dit andet kamera til en fornuftig pris. Husk at de giver garanti på det man køber. Martin er til at forhandle med. Hvis de ikke er interessante, så skal jeg prøve at kigge omkring og se hvad der ellers er på markedet. De har en flot Linhof 8x10 som passede til det stativ jeg havde.
  5. Jerevan
    Jerevan
    Jag kikade på Photographica, men höll på att sätta kaffet i vrångstrupen... Jag får nog vänta till dess att jag vinner på lotto eller så.
  6. Falkenberg
    Falkenberg
    Øhhh, de priser jeg ser er ikke så høje + at de er til at forhandle med. Bare se på den deal som Mads (Loman) fik på Sinar udstyr.
  7. Ole
    Ole
    Quote Originally Posted by Jerevan View Post
    ... För det är väl ingen som har en billig 8x10" som ligger och samlar damm, väl?

Nei - bare et 18x24cm platekamera.
  8. Jerevan
    Jerevan
    Quote Originally Posted by Ole View Post
    Nei - bare et 18x24cm platekamera.
    Hjälp... Har du någon filmhållare till den?
  9. Jerevan
    Jerevan
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Øhhh, de priser jeg ser er ikke så høje + at de er til at forhandle med. Bare se på den deal som Mads (Loman) fik på Sinar udstyr.
    Nej, jag tittade igen nu, priserna på Linhof var inte så dyra ändå. Men det är en bit kvar till att jag har råd med dem just nu.
  10. Ole
    Ole
    Quote Originally Posted by Jerevan View Post
    Hjälp... Har du någon filmhållare till den?
    Eh - ja.

Og den har et iris-linsebrett, til absolutt alle objektiver.
  11. Jerevan
    Jerevan
    Quote Originally Posted by Ole View Post
    Eh - ja.

Og den har et iris-linsebrett, til absolutt alle objektiver.
    Oh yeah! Det låter intressant, helt klart.
  12. Ole
    Ole
    Ha!

Jeg fant bildene. Det er det første kameraet på denne siden: http://www.bruraholo.no/Cameras/Reisekamera.html

Siden disse bildene ble tatt har den fått nytt universal-linsebrett med iris.
Results 1 to 12 of 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin