Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,042   Posts: 1,560,763   Online: 1109

Kontaktrammer i europa

1. Soeren
    Ja, man kan lave dem selv men hvor kan man købe dem her i EU
    Hos Bostick& Sullivan koster det 53$ i forsendelse for en 8X10" ramme og 72$ for to.
    Hvor har I fundet jeres?
    Mvh
  2. loman
    loman
    Ebay
    Jeg fandt en gammel kodak ramme fra begyndelsen af det 20 århundrede, gav 500 kr. for den alt inkluderet. Tom A er den nuværende ejer.
    Venlig Hilsen
    Mads
  3. Soeren
    Soeren
    Quote Originally Posted by loman View Post
    Ebay
    Jeg fandt en gammel kodak ramme fra begyndelsen af det 20 århundrede, gav 500 kr. for den alt inkluderet. Tom A er den nuværende ejer.
    Venlig Hilsen
    Mads
    Ja, det ved jeg men han vil nok ikke sælge eller også vil han forlange en ublu pris for den. Han skal jo bruge den selv.
    mvh
  4. Jerevan
    Jerevan
    Jag fick min av Ole, mot att jag betalade portokostnaden. Mange takk. Ramar dyker de upp lite då och då (men mest mindre storlekar) på www.tradera.com. Ebay.de kanske?
  5. Falkenberg
    Falkenberg
    http://www.lotusviewcamera.at/ laver nogle meget flotte, men dyre
  6. Soeren
    Soeren
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    http://www.lotusviewcamera.at/ laver nogle meget flotte, men dyre
    250€ + forsendelse??? Så er de alligevel billigere hos Bostick&Sullivan.
    Mvh
  7. Tom A
    Quote Originally Posted by Soeren View Post
    Ja, det ved jeg men han vil nok ikke sælge eller også vil han forlange en ublu pris for den. Han skal jo bruge den selv.
    mvh
    Tja... alt har jo en pris!

Nu er kontaktrammen jo i mit ejerskab, så kendiseffekten :rolleyes: medfører jo en gevaldig prisstigning på flere 100%.

Vi kan snakke om en pris, når jeg har slidt den op!

mvh Tom
  8. Erik Hartmann
    Erik Hartmann
    Nu har jeg klaret mig med et stykke 4-mm planglas i lang tid.... Hvad er der galt med det ???
    altså til kontaktkopier m.m.
  9. Soeren
    Soeren
    Quote Originally Posted by Erik Hartmann View Post
    Nu har jeg klaret mig med et stykke 4-mm planglas i lang tid.... Hvad er der galt med det ???
    altså til kontaktkopier m.m.
    Jamen det er jo Lowtech snobberi, det går virkelig ikke
    Mener du et eller to stykker planglas?
    Jeg har set en version med et "helt" som forside og to "halve" som bagside. de var så holdt sammen af et sindrigt klemmesystem.
    Kan de store kontorklemmer gabe over sådan en sandvich?
    Mvh
  10. Ole
    Ole
    Kun så man kommer i gang, har IKEA billige klemrammer. Fullt brukbare, og på de større kan man endog dele bakplaten i to!
  11. Soeren
    Soeren
    Quote Originally Posted by Ole View Post
    Kun så man kommer i gang, har IKEA billige klemrammer. Fullt brukbare, og på de større kan man endog dele bakplaten i to!
    Har du et navn på dem Ole?
    Mvh
  12. Eirik Berger
    Eirik Berger
    Skal man kontaktkopiere må man ha vakuumramme fra eepjon
    http://www.eepjon.com/VaCFrm.html
  13. Ole
    Ole
    Quote Originally Posted by Soeren View Post
    Har du et navn på dem Ole?
    Mvh
    Nei - men det er de der som bare er en glassplate, en bakplate og noen clips som holder de to sammen.
  14. Falkenberg
    Falkenberg
    Jeg skal til at bestille noget (også en kontaktramme) hjem fra Bostick & Sullivan i USA, så hvis nogen vil dele porto, så er der noget at spare. Der er tilbud på kontaktrammer for tiden.
  15. liza
    liza
    Min kompis (lärare i foto och ädeltekniker) tillverkar traditionella kontaktramar på beställning med delat bakstycke och klämmor på baksidan. Dock leveras dom utan glas. Capris 40x50 cm 800sek. Använder en själv tillsammans med ett gammalt UV-ansiktsolarium och är supernöjd. Vill någon se hur den ser ut skicka ett mail så returnerar jag bilder.
    Mvh Eva
  16. Soeren
    Soeren
    Jeg skal til at bestille noget (også en kontaktramme) hjem fra Bostick & Sullivan i USA, så hvis nogen vil dele porto, så er der noget at spare. Der er tilbud på kontaktrammer for tiden.
    Ja jeg var også fristet indtil jeg fik forhørt mig om forsendelsen, den er noget pebret men du har ret man kan jo deles og derved få det lidt billigere. Man skal bare lige huske de 25% moms, eller hvad?
    Mvh
  17. Falkenberg
    Falkenberg
    Jeg har lige bestilt og fragten endte på 60 USD og det var for kontaktramme og diverse andre ting. Det viser sig at de fragtpriser der står på deres web ikke er helt korrekte. Melody er flink til at finde den rigtige pris. Hvis den er så god som jeg håber på så skal jeg bestille en mere hjem sidst på sommeren. Der kommer noget told på og noget toldgebyr, men jeg ved ikke hvor meget endnu.
  18. Soeren
    Soeren
    Jeg har lige bestilt og fragten endte på 60 USD og det var for kontaktramme og diverse andre ting. Det viser sig at de fragtpriser der står på deres web ikke er helt korrekte. Melody er flink til at finde den rigtige pris. Hvis den er så god som jeg håber på så skal jeg bestille en mere hjem sidst på sommeren. Der kommer noget told på og noget toldgebyr, men jeg ved ikke hvor meget endnu.
    Får vi detaljerne når tingene når frem?
    Mvh
  19. Falkenberg
    Falkenberg
    Idag skal jeg hente varerne. Har fået en notits om at told og gebyrer løber op i 380 kr. Det bliver interessant at se hvordan de er nået til de 380 kr.
  20. Falkenberg
    Falkenberg
    Af de 380 kr er de 313 told (importmoms) resten er gebyr og moms af gebyret. Varerne er top kvalitet. Glæder mig til at komme i gang med at bruge det. Kontaktrammen er i super fed kvalitet. Jeg smider nogle billeder på en af de næse dage.
Results 1 to 20 of 20

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin