Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,869   Posts: 1,583,300   Online: 1122

Sammenkomst i Oslo snart?

1. Trond
    Er det interesse for en aldri så liten sammenkomst i Oslo i høst? Internett er en flott måte å holde kontakten med likesinnede på, men av og til kan det være hyggelig å møtes ansikt til ansikt.

For min del blir det ikke alltid like mye kreativ bildetagning på disse treffene, men det kan være interessant å høre hva fotografer gjør med fotograferingen sin. Knipsing blir det helt sikkert, og det er gøy, og litt nerding blir det ofte og.

Hei og hå!

Trond
  2. BirgerA
    BirgerA
    Det hadde vært hyggelig.

mvh

Birger A.
  3. morkolv
    morkolv
    Quote Originally Posted by Trond View Post
    , og litt nerding blir det ofte og.
    Jeg er med :-)
  4. OMU
    OMU
    Passer det med tid og sted, kommer jeg gjerne!

Pga reiseveg passer det best lørdag eller søndag.
    - OM
  5. Trond
    Trond
    Forslag til datoer: 18. eller 19. oktober, eller kanskje helgen før: 11. eller 12. oktober, men det blir kanskje litt tidlig. Hva synes dere?

Trond
  6. BirgerA
    BirgerA
    11 - 12 oktober passer dessverre ikke for meg, mulig 18-19 går bedre.

mvh

Birger A.
  7. OMU
    OMU
    Hei igjen;
    18. og 19. er åpen i kalenderen.
    Setter av helgen nå.

mvh
    OM
  8. BirgerA
    BirgerA
    18 og 19 ble nettopp opptatt. Jeg får ha det til gode.

Birger
  9. Johs
    Johs
    Skal prøve å få det til (????)
    Johs
  10. Trond
    Trond
    Skal vi ta sikte på søndagen 19. oktober? Kan jo legge inn en post på foto.no også.

Trond
  11. sandvann
    sandvann
    For en som ikke har vært med på APUG treff: Hva foregår på treffet? -sandvann
  12. Trond
    Trond
    Det er først og fremst en hyggelig sosial sammenkomst. Det pleier å foregå omtrent slikt:

Man dukker opp på et avtalt sted i sentrum, og venter til det har samlet seg en passelig gruppe raringer med et eller flere kamerar. Der blir gruppen stående å prate til man er sikkert på at det ikke dukker opp flere. Etterpå går vi rundt og knipser bilder en stund, helt til noen kommer på at det kan være bra med en kopp kaffe og noe å bite i. Etter kafeseansen blir det ofte flere bilder, og så går analogfolket hjem. Og noen blir kanskje igjen og tar noen øl.

Vi har muligens forsøkt oss på spesifikke temaer og slikt, men i utgangspunktet blir det til hva vi gjør det til der og da. For min egen del kan det være artig å høre hva andre fotografer holder på med, spesielle prosjekter, osv.

Trond
  13. Tommy_Norway
    Tommy_Norway
    Kunne vært hyggelig. Har foreløpig ingen spesielle planer den helga, så 18. eller 19. går fint for min del!
  14. erikfive
    erikfive
    Sikkert moro det :-) 18-19 går sikkert fint.
  15. Trond
    Trond
    Jeg har nettopp foreslått søndag kl. 11.00 19. oktober på Stortorget på foto.no.

Trond
  16. Tommy_Norway
    Tommy_Norway
    Er det sånn at det blir noe av denne samlingen eller ikke?
  17. Trond
    Trond
    Jeg har tenkt å troppe opp.

T
  18. Tommy_Norway
    Tommy_Norway
    OK, da tropper jeg og opp en tur. Kan være hyggelig det. Hørte rykter om at Amund også muligens hadde tenkt seg en tur med storformaten sin!
  19. Trond
    Trond
    Da er jeg tilbake fra sammenkomsten i Oslo i dag. Det var litt tynt frammøte, og ikke helt koordinert fra starten, men det var flott vær og et hyggelig kafebesøk. Jeg fikk til og med tatt en del bilder. Johannes hadde med et par tre nye tilskudd til samlingen sin, en Nikon F2, og to Leica IIIf (var en av dem en IIIg?). De så ut som om de nettopp hadde kommet ut av fabrikken. Jeg måtte hjem litt tidlig med en smått lei treåring, men de andre er kanskje på farten ennå i skrivende stund.

Jeg synes vi bør få i stand en sammenkomst før jul, og så kan vi diskutere hvilket ambisjonsnivå vi evt. skal ha, men for slike korte sammenkomster er det vel antagelig greit at det er temmelig løst planlagt.

Trond
  20. Johs
    Johs
    Hyggelig sammenkomst. Ja, det var en( urørt )Leica 3G, samt en 3F uten bruksmerker!!! Sjeldenheter, som nye.
Results 1 to 20 of 20

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin