Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,205   Posts: 1,531,693   Online: 1148

Tips om 13x18cm forstørrer til salgs

1. Trond
    På foto.no er det en IFF 13x18 fargeforstørrer utstyrt for alle formater fra 35mm til 13x18 cm til salgs. Jeg har forhørt meg med selger, og dette er virkelig bra saker, og han skal bare ha 5000,- for den. Ny kostet den mellom 100-150000,-

Om jeg hadde hatt plass hadde jeg kjøpt den på flekken...

Forøvrig fortalte han at han nettopp hadde kastet tre tilhengerlass med mørkeromsutstyr... Jeg skulle ønske at fotografer som legger ned mørkerommene sine kunne forsøke å gi bort utstyret sitt før de kjører det på søpla.

Trond
  2. Johs
    Johs
    synd det ikke er mer plass i klubben. Behovet er der. Vi kjøpte enda en Fujimoto 6X7 til.
    Johs
  3. Trond
    Trond
    Selger sa at den er diger. Gulvstående modell. Hvor får du tak i disse Fujimotoene forresten?

Trond
  4. Johs
    Johs
    Fant den siste på bruktmarkedet til et digitalt forum. Trengte rammer for 4X4 og 4,5X6cm negativer. Den skal selges videre med filmrammer for 24X36, 6X6 og mulig 6X7cm. Da er den komplett. Den går for kr. 3000,- med en EL nikkor 50/2,8. Jeg sitter jo med 16 forstørrere og må begrense noe fra lageret av det som ikke brukes.Kjenner du noen som trenger den? Jeg kan frakte den til Oslo i helgen den 26.04, Pinhole- & Storformatdag.
    Johs
  5. Trond
    Trond
    Jeg har brukt Fujimoto-forstørrere en gang for lenge siden. Er det farge eller sort/hvitt hode på den, og hvilken modell er det?

Trond
  6. Johs
    Johs
    Det er en G70 Farge og vendbar kondensor / Diffusjons side(opalskive). Jeg har 4 stk. G70. Bare 2 er i bruk.
  7. Trond
    Trond
    Hm. Jeg leker med tanken å forstørre litt farge. Alt det andre utstyret har jeg, slik som tromler, agitatorer og slikt. Men jeg tror ikke jeg skal begynne med det før høstmørket setter inn, og akkurat nå tror jeg at jeg skal bruke pengene på film og materialer for sommeren. Dessuten kan jeg dessverre ikke komme på pinhole- og storformatdagen...

Trond
  8. Johs
    Johs
    Kadak Ektachrome RC 14 papiret bruke jeg tidligere med Tetenal kjemi for kopiering fra lysbilder. Leker med tanken på å starte igjen. Finner ikke tilsvarende papir og håper at noen som leser dette har et alternativ på lur. Digital scanning er ikke et alternativ jeg skal bruke.
    Johs
  9. Trond
    Trond
    For min del vil det først og fremst bli forstørrelser fra negativer. Heldigvis er det lett å skaffe matererialer til det. For positiv kopiering vet jeg ikke om noe annet enn Ilfochrome.

Trond
  10. Johs
    Johs
    Da er den ene av 5 Fujimoto G70 solgt til et av Apug medlemene. Han bygde nytt mørkerom hjemme sist vinter.
    Johs
Results 1 to 10 of 10

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin