Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,011   Posts: 1,524,677   Online: 746

Bra priser: Ag photographic UK

1. Bertil
    Ett tips till åtminstone svenska Apug-are:
    Kolla http://www.ag-photographic.co.uk/index.asp
    De säljer ett brett utbud analogt material till rätt goda priser, åtminstone för många produkter vad jag kan se. Har just gjort ett större inköp och fått det levererat utan problem. Även om frakten till Sverige är £29.00 så räcker detta för hela 25 Kg; man behöver inte köpa särskilt mycket för att tjäna in fraktkostnaden jämfört med priser i Sverige (t.ex några kartonger Ilford MG FB Warmtone 24x30 /50 pack).
    /Bertil
  2. Johs
    Johs
    Takker for linken.
    Fant også ut at utvalget i film er godt.
    (FP4+ 9x12cm Sheet film, 25
    £25.82
    FP4+ 6.5x9cm Sheet film, 25
    £15.95)
    Johs
  3. Bertil
    Bertil
    Hej Johs,
    ja när det gäller Ilford film är det nog få som slår AG (ja, överlag Ilford produkter billigast i UK); själv använder jag mest bladfilm Foma 100; ni har ju i Norge Fomafoto med bra priser på Fomaprodukter, tyvärr verkar fraktkostnaderna från Norge till Sverige närmast det dubbla jämfört med motsvarande frakt från Tyskland och UK, så om det på Fomafotos priser tillkommer svenska 25% moms så blir det billigare att köpa Foma från Impex i Berlin (http://www.fotoimpex.de/) som ju har mycket att erbjuda utöver Foma, särskilt Adox och nu alltfler Agfa produkter i nytillverkning.
    /Hälsn. Bertil
  4. Removed Account2
    Film og import til skandinavia: hva med tolla (tullen paa svensk), noen som har opplevd at de røntger alt til hel***e ad? Erik
  5. Bertil
    Bertil
    Om röntgen av fotografiskt material: jag har inte sett något som helst problem med eventuell slöjning (fog) på papper eller film från UK och Tyskland till Sverige; vad gäller tull är det nog inte mycket bevänt med sådan koll mellan EU länder - kanske norska tullen är mer energisk? Tvivlar på det. Har även dragit fotomaterial med vanligt flyg med alla dessa genomsökningar utan sett något problem.
    /Bertil
Results 1 to 5 of 5

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin