Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,703   Posts: 1,482,680   Online: 756

Kinesisk 120-film

1. Removed Account2
    Importerte 10 stk Shanghai GP3 120 / ISO 100 fra Hong Kong (du finner dem via søk på E-bay).

Testet en stk på lokale markedsdager i helga og fremkalte umiddelbart i Rodinal.

Rodinal 1 + 50 (500 ml vann + 10ml Rodinal)

Fremkalte ved 21 grader celsius i 14 minuttter (15 min @ 20 grader) med helt utmerket resultat.

Absolutt intet tegn til røntgen i tolla om noen er redd for det.

Behagelig lav pris, utmerket resultat, dette kommer jeg til å gjenta!
  2. Removed Account2
    Her er en lenke til et anbefalt sted for kinesisk film :

http://stores.ebay.co.uk/XinHaicc-St...34Q2ec0Q2em322

Jeg har prøvd både Shanghai GP3 /120 og Lucky 100 /135, begge gir utmerket resultat, skarpe og fine negativer og ingen unormal krølling av filmet etter tørring (dry slow at low temperature......).

Anbefales!!
  3. Removed Account2
    Man trenger ikke dra til Kina.....

I dag stakk jeg innom den lokale fotobutikken (den som er igjen, med heldigitalt varetilbud, og en liten hyllehalv-meter reservert for et par typer 35mm fargefilm, halvparten APS....)
    Hadde et hint om at det lå 120 film i kjøleskapet. Og det gjorde det, exp date 2008, Kodak professional 100, 400 og 800.

En telefon måtte til for å få en pris; 15 kr pr rull, og jeg kjøpte 38 stykker med en gang (ikke selg mer en halvparten av dem sa stemmen i telefonen - på torsdag er det andre på jobb om ettermiddagen, da skal jeg kjøpe halvparten av halvparten igjen....)

Nå har jeg i bøtter og spann og er klar til å ta fatt på eksperimentene med home-brew C41 prosess, følg med på disse sider!
Results 1 to 3 of 3

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin