Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,933   Posts: 1,585,579   Online: 791

Københanstur

1. Removed Account2
    Min kone har bestemt at jeg har lyst til å kjøre til Danmark i år......

Spørsmålet er, finnes det noe som en APUGer absolutt må se & få med seg i København, eller andre steder innenfor rimelig nærhet? Fotoforretning av den gamle type med film, FINNES det?

Kjøreruten går gjennom Sverige, Dalarna forbi Ciljansjø, så spørsmålet rettes til svenske venner også, er det noe som er verdt å kjøre innom mens kona besøker en "Loppis" i nærheten?

Har planlagt å legge turen innom Horten på retur og kikke innom Fotomuseet......
  2. Removed Account2
    Da er man tilbake og utbyttet ble overraskende stort!

Fant et 65mm objektiv til et nyinnkjøpt Pentacon Six hus hor Photografica, vel hjemme funker det hele fortreffelig. Samme sted fant jeg også et gammelt 135mm objektiv for min Minolta SR1 (manuell blender), et Aktinometer (optisk lysmåler) og en fullt fungerende Agfa Silette LK i kassene ute på fortauet for 75 danske kroner! Jeg unnlot å kjøpe endel korroderte "funn" på diverse "Loppiser" og "Antikviteter" i både Sverige og Danmark, men en Konica POP AF880 med fargefilm i ble med hjem (fargefilmen kan jo inneholde noen overraskelser!)

Jeg fant Vitamin C på IV\CA i Sverige og Vitamin C og Soda på Matas i Danmark, så nå skal her eksperimenteres, dessverre fant man ikke KBr noe sted.....

Sommeren er bra så langt.
Results 1 to 2 of 2

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin