k.hendrik,
Als je 1e opname half is en de laaste ook dan spoel je in het begin de film teveel door.
Hoe dat met een C330 moet weet ik niet, heb zelf een bronica.
Printable View
k.hendrik,
Als je 1e opname half is en de laaste ook dan spoel je in het begin de film teveel door.
Hoe dat met een C330 moet weet ik niet, heb zelf een bronica.
Nee, ik maak alleen de 1e half en op het laatste stuk is er nog ruimte voor nr. 12. Ik spoel de film in totaan de pijl> sluit de camera>doorspoelslinger totdat ie stokt>op m'n teller staat 1>klaar voor de 1e opn. En toch 11 1/2 belichtte negs. :O
dank voor de reactie
vrgr
Ik heb een C330 professional, maar die heb ik niet nodig om te zeggen dat het toestel van jou niet in orde is. Heeft hij het altijd zo gedaan, of is het iets van de laatste tijd?
Sinds ik de beruchte fout maakte om van lens te wisselen zonder eerst te sluiter te spannen; je draait dan de hele film erdoor :( daarna werkt het zaakje wel weer maar dit probleem bleef. Ik denk dat bij het inspoelen er een slag teveel of te weinig wordt gemaakt ?
vrgr
Hallo Klaas,
Vandaag naar de fotografica dag in Doesburg geweest. Viel iets tegen (niet het weer , dat was/is prima) Heb een objectief bij m'n C330 aangeschaft (4.5 135 mm)
Hoe vaar jij met je Mamiya?
Groet
Joop
Gefeliciteerd met je aankoop.
Ik vind de Mamiya zwaarder t.o.v. Rollei, maar daardoor wel een stabiel platform, oerdegelijk. Verder is het een flexibel systeem met verwisselbare objectieven die heel weinig ruimte innemen in de tas. Hij is onopvallend omdat je vanuit de heup kan schieten (sneller dan je schaduw), hij maakt bijna geen geluid en is soepel te gebruiken. De objectieven zijn van goede kwaliteit, tot in de hoeken scherpe foto's. Een tweeoog is uitermate geschikt voor infraroodfotografie, omdat je de onderste lens kan uitrusten met een filter, maar gewoon kan blijven scherpstellen en componeren met de bovenste. Het verbaasd me nog steeds hoeveel werkende camera's en objectieven er nog gewoon te verkrijgen zijn. Kortom: naast het nadeel van het gewicht een enorm gebruiksgemak.
Dag Joop,
Ben terug van een week NYC en heb ook m'n C330 meegenomen. Wel wat zwaar maar toch gebruikt ! Heb m'n films nog niet ontwikkeld: hoe verder je reist hoe linker het ontwikkelen wordt; je komt er niet zomaar weer. Ga as november naar Houten voor de 'chimney' van de C330
Hoe is het met je FM 3a ? Ik heb de Contax G2 aangeschaft(had ik je gemeeld ?!)+ 28 & 90 lens: perfect voor reizen(beter dan Leica ;))
Ik hoor van je: PM misschien ?
vrgr
Hallo KLaas,
Wellichr kunnen we elkaar toch eens ontmoeten. bijv. bij de beurs in Houten.
Ik zal mijn e-mail adres geven: joop.nijhuis@kpnmail.nl .
Dan kunnen we wat sneller communiceren.
Gisteren met een paar collegaclubleden van de onze fotoclub naar Essen in Duitsland geweest. Bij een voormalige kolenmijn (Zollverein Essen)
Veel oud Industrieel Erfgoed. Is wel de moeite waard.
Groet
naar 't Hoge Noorden
Joop