Hier de poll voor delta film
Printable View
Hier de poll voor delta film
Leuk zo'n poll.
Alleen, ik gebruik én delta 100 én delta 400 én delta 3200 én ADOX-art 50.
Dus..................
het zegt niet zoveel zo'n poll.
à Dieu,
Johan
Ik liep ook al tegen diverse problemen aan, zowel in de Kodak poll als in de Ilford poll. Bij kodak staat 400TX er niet tussen - de film die wereldwijd goed is voor ongeveer de helft allde zwartfilms die kodak verkoopt, bij Ilford staat Delta3200 er niet in. En dan heb ik nog een paar dozen Polaroid P55n staan - nog net niet over de datum, maar daar zal wel geen pol van komen.
delta 400 bestaat niet als vlakfilm
-m-
IK heb bij Ilford op de site een PDF gevonden waarin alle types staan die ze op voorraad hebben wen zelf de speciale formaten die ze als ik het goed begrijp 1 keer per jaar maken.
Er staat wel bij dat je bij de locale vertegenwoordiger moet nagaan of het te krijgen is. Mijn verbazing was dan ook groot dat beide types op al die formaten bestaan. Alleen wie ze aan jouw wil verkopen geen idee.
Wie importeert Ilford eigenlijk in Nederland?
Op de availability list van de ilford site staat voor vlakfilm alleen delta100, FP4+ en HP5+ aangegeven. Tenminste, op degene die ik op de site kan vinden. Ik ben benieuwd op welke pdf de delta400 als vlakfilm staat.
Verder staat op die site ook dat De Beukelaer in Sliedrecht de Nederlandse distributeur is.
Delta 400 "zou" bij de jaarlijkse ULF-run gemaakt worden in 4x5" formaat.
Let wel: zou...
G
Het lijkt wel of we de laatste tijd allemaal de 'poll' functie gevonden hebben. We moeten hem blijkbaar allemaal nog leren gebruiken. In dit geval vond ik hem niet handig.
kan ik me in vinden.Quote:
Het lijkt wel of we de laatste tijd allemaal de 'poll' functie gevonden hebben. We moeten hem blijkbaar allemaal nog leren gebruiken. In dit geval vond ik hem niet handig.
Wat ik veel interessanter zou vinden is een discussie over de voor en nadelen van verschillende opname formaten. Of voors en tegens van T-grain.
Inderdaad, een discussie over de voor en nadelen van T-grain lijkt mij interessanter dan de resultaten van een poll, die mogelijk alleen berust op het gebruik van een film. Bij iedere poll hangt het resultaat van de vraagstelling af, en of de vraagstelling wordt begrepen. Bovendien lijkt het mij hier een gebruiksonderzoek. Je zou net zo goed naar de produktiecijfers van de materialen kunnen kijken.
Jed