Quote Originally Posted by Huib
Ach afdrukken is bij mij een lang zoekproces naar de balans in contrast en dichtheid maar ook de grijswaarden in relatie tot elkaar.
Ten eerste moet ik bekennen dat deze discussie(s) over de AnaPro en die Heiland-dingen me bijzonder boeit(en).

Ik ben iemand die geregeld - gisteren en vanmiddag bijv. - vier of zes sproefstroken maakt, alvorens de eerste druk te maken. Dan lokaal weer een paar proefstroken, tot ik uiteindelijk de eerste echte druk maak. Resultaat: per dokasessie maak ik n of twee foto's. Dit is, naast alle eerlijke, groene eco-ambachtelijkheid, ook wel eens frustrerend. Als ik dan meermalen lees dat die analysers echt schijnen te werken, spits ik toch mijn oren.

Tegelijkertijd ben ik geboeid door de vraag: wat kan zo'n apparaat nou beter dan ik? En waarom? Als ik op deze laatste vraag een eenduidig antwoord weet te geven, hoef ik misschien zo'n analyser niet meer te kopen! :-) Waarom denken jullie dat een analyser beter werk levert dan jullie zelf kunnen produceren? Ideen hierover? Ik zal ze met belangstelling lezen.

Groet, Paul.