Quote Originally Posted by Fotohuis
Hangt ervan af wat je volgende vergroter is, sommige modules zijn op een aantal vergroters uitwisselbaar: b.v. Leitz I/IIc, varioscope Agfa, Dunco II 66/67.
Ik druk af met een Leitz V35, ik weet dat de kop wel uitwisselbaar is... maar ik moet wel heel erg veel vijlen om daar een 6x6 negatief in te krijgen :-).

Quote Originally Posted by Fotohuis
Maar nogmaals alles wat een split grade kan, is in principe ook mogelijk met een goede analyser, mits je weet hoe je het moet hanteren en zelfs met de hand als je daar zoals Huib aangeeft, bijzonder "gevoel" voor hebt en het niet erg vind 1 goede print per avond te produceren.
Ik hoor nu nog bij de groep mensen die met 1 goede print heel erg blij is... sterker nog ik heb meestal maar 1 negatief op een rol van 36 die ik echt mooi vind :-). Dus dat past mooi in elkaar!
Al heb ik gisteravond tot half vier 's nachts handmatig staan split-graden voor 8 prints van 4 negatieven... maar een groot deel van de tijd ben ik kwijt aan spoelen omdat ik geen 'wasmachine' heb :-). Gelukkig kwam er vanmorgen weinig licht door m'n raam omdat daar alle foto's opgeplakt waren... zzzzz

O ja, waar ik dan wel benieuwd naar ben (Argentic?!), hoe wordt er gedacht over het gebruik van dit soort apparatus voor de bariet uitwisseling?

Houdoe,
Jeroen