Het schijnt dat die 55 neg/pos films voor minder dan een dubbeltje gemaakt worden
Wie heeft jou verteld dat de productie van polaroid een dubbeltje is, ergens via via van horen zeggen? Als ik even kijk naar wat een 4x5 sheet kost op 4x5 (even kijken Bergger BPF =23euro per 25, Tmax is nog duurder, ik dacht 75euro per 50) is de prijs van polaroid 55PN (3euro PS) zo gek nog niet en kan ik mij zo'n productie prijs zeker niet voorstellen. Ook vergeleken met de 600 serie polaroids die een veel grotere productie hebben is de prijs normaal te noemen

Daarnaast is het 55PN negatief van uitzonderlijke kwaliteit.
Inderdaad het is niet goedkoop, maar het was ook zeker niet bedoeld om te gebruiken als 35mm P&S en waarschijnlijk zelfs niet als proofing, want daar kun je beter 52 (400asa enkel positief) voor gebruiken. Ik gebruik 55PN dan ook specifiek voor portretten en om met Cyano chemie ter plekke postkaarten te maken.

PS weet jij wat de boer krijgt voor zijn..zeg maar uien per kg en wat jij ervoor betalen moet? Dat is echt geen factor 2-3 verschil, maar veel meer