Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
Ik zou voor een Combiplan-achtige tank kiezen. Zelf heb ik een aantal van die tanks gemaakt door wat PVC platen te verlijmen. Gewoon een bakje van de juiste afmetingen. De film hang je er met een kijper in. Vroeger was dat de standaard manier van ontwikkelen. Het agiteren (indien nodig) moet je wel zien te regelen.
Dat is wellicht een goede oplossing, vooral als je niet hoeft te agiteren kun je het ding dan lichtdicht maken met een goede deksel. Dat brengt me echter weer op een nieuwe vraag en dat is de hoeveelheid ontwikkelaar die je nodig hebt voor zo’n tank. Is er een minimale hoeveelheid? Maakt het uit of je veel of weinig gebruikt?
Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
Maar als je bijv. de Edward Weston pyro ontwikkelaar neemt, dan is ook dat niet nodig. Dan ben je met een eierwekker klaar. En die pyro-ontwikkeling van Weston lijkt mij goed aan te sluiten bij het pinhole karakter.
Ik loop nog steeds met het plan rond om eens met de 510-pyro te gaan werken. Die ontwikkelaar kan in stand, semi-stand en rotatie worden gebruikt.