God plan. Dere får sende adresse på PM begge to, jeg har ikke verdens beste hukommelse - for å si det slik!

Odd Magne kan kanskje ta lagerflaske testen?

Jeg har tenkt å ta den helt ut : Askorbat er jo et salt - det bør holde selg (nesten) ubegrenset i løsning, det som skal skje med ionet har jo skjedd.....
Og vi har jo ikke bruk for natriumkarbonat, fordi det ikke er nødvendig omdanne askorbinsyra.......

Derimot kunne det vært moro å lage noe i nærheten av aktivitetsnivået til Rodinal, erstatte sodaen med lut, for å drive pH opp i mot 13 - 14! Da kan man sikkert gå ned på askorbatet også, for ikke å for kort fremkallingstid.... det motsatte av CC-L altså....

Spørsmålet er om man da kan få til noe som er så aktivt at man glemmer kaffen også? da kan det bli enkelt: lag en forholdsvis konsentrert lutløsning, sett til litt 10% askorbat-løsning og fremkall! (nåja ved gjennomlesning så vil vel behovet for KBr bare øke her, jo aktivere fremkaller, jo mere slør)

Vi får sjå, det er ikke sikkeret det virker overhodet! Men takket være €bay er nye testfilmer på vei hitover så jeg har plenty råmateriale å eksperimentere med!