Quote Originally Posted by Marc Leest View Post
Dag Jed,

Ik vrees dat ik het niet helemaal begrijp. Het échte voordeel van splitgradetechniek is dat je verschillende 'lokale' contrasten op één afdruk kan krijgen, iets wat met graded papieren niet mogelijk is. Maak je gebruik van contrast maskers ?

Marc
Marc,
Jouw vrees is begrijpelijk, omdat ik mijn methode niet heb gepubliceerd. En ik heb het niet gepubliceerd omdat ik het liever eerst demonstreer en omdat de achterliggende gedachtengang niet eenvoudig is over te brengen wegens een minimaal idee hoe een variabel contrast papier werkt.
Kort gezegd: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en het doel van de doka-bijeenkomst is om de andere weg naar Rome uit te leggen aan de deelnemers van de doka bijeenkomst. De ervaringen die we daarbij opdoen zou kunnen leiden tot een publikatie zodat meerdere mensen er profijt van kunnen hebben.
Marc, je woont niet echt direct in de buurt, maar als je in de buurt bent kan ik je drukken laten zien, die op gegradeerd papier zijn gedrukt en op variabel contrast, waarbij het contrast gecontroleerd is.
Op dit moment ziet het er naar uit dat de doka bijeenkomst volgeboekt, ja zelfs overboekt is, afhankelijk hoe we de niet-definitieve deelnemers rekenen.

Jed