• 12-01-2010 03:12 AM #0
    Ezzie
    Ezzie is offline
    Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Takk til dere alle.

Vel, alle har rett og alle har feil. Alle snøbildene er noe undereksponert, jeg må bli flinkere til å måle for snø. Nr 3 er noe undereksponert, men jeg korrigerte ikke noe særlig for det. Likte det slik. Men nr 4 er voldsomt undereksponert. Dratt opp to stopp i etterbehandling. Dere kan se at enkelte områder får noe posterisering. Men på en måte som ikke et digitalt kamera hadde klart. My glattere og mer naturlig så det neste, men bare nesten, funker.

Jeg tror, ut fra sist fremkalte film at det nok kun er Kaffen vi trenger å være redd for nå i vinterhalvåret. Jeg bruker fortsatt av sodaen og syren. Og ny kaffe kan man da blande. Jeg blander nå 1.67l kaffe, for hver 200g Luxus kaffe.

Skanner neste film utover dagen.

P.S. Noen som vet hvor man kan få tak i Acros 100? Det er tomt overalt. Reinhold sier at Fuji nok har kjørt sitt siste batch for året, så det er å forvente.
    Last edited by Ezzie; 12-01-2010 at 04:30 AM. Click to view previous post history.

Super 66 | DIY 4x5 | DIY 6x17 | SP 1000 | Flexaret | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | Vito CL

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery
    Advanced reply Adv Reply   Reply With Quote Reply With Quote