Quote Originally Posted by sandermarijn View Post
Als mijn voorraad Kentmere op is, wil ik de Adox-'kopie' van Agfa MCC gaan gebruiken, ondanks de hoge prijs. Ik heb er hoge verwachtingen van.
Is er een reden in het bijzonder dat jij Adox MCC niet als opvolger van Agfa gekozen hebt? Misschien nog niet verkrijgbaar destijds?

Groetjes, Sander.
Het Kentmere papier heb ik niet in mijn vergelijking meegenomen, net zomin als het Foma papier, maar bedankt voor de aanvullende informatie. Het Oriental komt inderdaad via Maco.
Dat mijn voorkeur nu naar het Oriental gaat en niet naar het Adox Vario Classic (de voorloper van het Adox MCC) is het resultaat van mijn vergelijking - niet meer en niet minder. In die zin heb ik vrij onbevangen naar de resultaten gekeken. Misschien een idee om daar zelf ook eens een pakje van dat papier te bestellen en nader te onderzoeken.
Overigens vond ik de verschillen tussen de diverse papieren niet bijzonder groot - dit in tegenstelling tot de indruk die je soms krijgt van de berichten op dit forum. Overal zijn uitstekende afdrukken op te maken.