De wadden is een gebied beheerst door de zee. Twee maal per etmaal onder water. Dat moet niet worden verward met de waddeneilanden. Ik ben de wadden meestal met een kleine jol opgegaan om te fotograferen en te filmen. Vooral in de trektijd van de vogels, honderdduizenden om je heen. Op een volkomen verlaten zandplaat, waar je weer door opkomend water vanaf wordt gedreven. De zee is de bepalende factor. En de eindeloze luchten met immense woken.

En volgens Q.G. is dit alles door de mens beinvloedt of zelfs gemaakt. Och, misschien worden de wolkenformaties wel beinvloedt door het hogere CO2 gehalte, dat weer een menselijke activiteit is. Dat vind ik wat ver gezocht in een thread die de titel simpel draagt.

Maar we zijn hier op een fotografie-site. En als ik daar op eenzaam op een zandplaat zit met mijn foto of filmcamera, dan smelt in mijn gevoel het licht, de wolken, het geschreeuw van de vogels en de zandplaat tesamen tot een eenheid, die je zo tracht weer te geven in een foto. Een foto, die ik voor mijzelf maak, als herinnering aan dat moment.

Jed