Quote Originally Posted by swdick View Post
Heren
Hartelijk dank. Het is mij nu duidelijk dat de condensor er niet op thuis hoort.
Nu kan ik ofwel verder gaan met de condensor en/of proberen de lightboxen (of de 6x6 box) op de kop te tikken.
De eerste optie betekent dat de mulitgraph niet de juiste gradaties zal aangeven en dat ik aan al die mooie meetspullen niet zo veel heb.
Je maakt een cruciale denkfout: de condensor Bimacon 75 is ALLEEN bedoeld voor gebruik met de M805 BW versie, niet voor de Multigraph. Hoogstwaarschijnlijk krijg je geen egale uitbelichting van het uitvergrote beeld met gebruik van de condensor onder de Multigraph, want daar moet immers een diffusor/mengbox onder. Dit maakt de condensor onbruikbaar onder een Multigraph.

Wil je condensorkop gaan, dan heb je dus een gehele andere lichtunit nodig (die M805 BW kop), en tevens heel misschien ook een andere filterlade. Overigens zie ik uit het tabelletje uit de catalogus dat ik hierboven had gepost, dat die Bimacon 75 condensor, ook nog eens alleen voor 35 mm film geschikt is, en niet voor MF film.

Al met al is dus de best optie om toch op zoek te gaan naar die mengboxen voor jouw M805 Multigraph:

MG-Box 35/805
MG-Box 66/805
MG-Box 69/805

voor de verschillende negatiefformaten. Ik zou toch eens je verkoper aanschieten, want hij zou ze in principe moeten hebben...