Quote Originally Posted by Marco B View Post
OK, maar dit is een heel ander verhaal. Je gebruikt hier de Bimacon condensor dus voor de kop waarvoor hij ook gewoon bedoeld is, dus enig "spleet-probleem" had jij niet.

- Misschien omdat je geen zin hebt om twintigmaal tijdens een print sessie die filterlade los te moeten trekken en weer een nieuwe filter in te leggen?, maar i.p.v. daarvan lekker de gradatie en tijd op een controller te kunnen inkloppen?

- Misschien vanwege de mooie diffuse en gelijkmatige lichtbron, die stofjes minder zichtbaar maakt en (althans bij mijn Ilford kop) nooit problemen heeft met de centrering van de lamp zoals in de Durst condensorkoppen (door de constructie van de Ilford kop zitten de lampen per definitie goed geplaatst, ze lopen over een vaste rail zijwaarts)?

Voor mij genoeg redenen om de Ilford kop over mijn condensor kop voor de L1200 te prefereren... mijn Durst 670BW heeft overigens wel een normale condensorkop, en daar werk ik ook nog mee.
Ik bedoel: als je de multigraph manueel gaat gebruiken, kun je net zo goed of beter de kleurenkop van Durst gebruiken. Je moet dan alleen het magenta en yellow wiel in stellen. En bij hoog contrast heeft Durst een extra filter reeds ingebouwd (ingebouwde filterlade in 805). Kan het nog eenvoudiger?

Jed