Quote Originally Posted by gary mulder View Post
Wat belangrijk is om te weten is dat deze lichtbron een sluiter heeft ingebouwd vlak boven de lichtbox. Dit is natuurlijk mooi om nagloei effecten te vermijden. Wat echter het nadeel is dat hierdoor de uittreed pupil van de lichtbron kleiner is dan die van de "normale" color kop. Vandaar dat Durst hier speciale mengboxen voor heeft ontworpen. Dus of je een gelijkmatige uitlichting gaat krijgen met andere mengboxen of condensors is de vraag.

.
Als ik mij goed herinner is de sluiter zo geconstrueerd dat hij bij het kleinere MF formaat geen of weinig invloed zou hebben. Maar de sluiter zul je ook wel kunnen uitschakelen door de bedrading los te koppelen of iets dgl.
Wat de Binamag 75 betreft vraag ik mij af in welke variant hij gebruikt gaat worden. Normaal wordt hij als condensor geleverd, met een bakvormige ruimte bovenin. Maar ik heb de nodige varianten gezien. De meest gewone is dat een gematteerd glas in de bak wordt gelegd en de Binamag 75 is een diffusor. En er zijn lieden die het ding half demonteren en modificaties aanbrengen. In welke vorm de Binamag van de OP is, kunnen we niet uit de foto vaststellen.
Maar laten we aannemen dat het een diffusie vorm is, dan is er eigenijk weinig verschil met de kleurenkop van de 805 ( bij manuele bediening). Het verschil is het extra filter dat bij de 805 kleurenkop is ingebouwd. Maar met de additionele filterlade voor de 805 zou dat verschil ook zijn opgeheven. En die filterlade is als accesoire voor de 805 verkocht.

Jed