Ik dacht dat ik niet overdreef.

Het klinkt om te beginnen heel anders wanneer een niet-verkoper of niet-verdeler een uitspraak maakt over beschikbaarheid of kwaliteit van produkten. Wanneer, in dit geval Robert of René, te pas en te onpas (ik beweer ook niet dat ze dat continu doen en het mag eender welke pro zijn) een lijntje schrijven waarin niet meer of minder gedaan wordt dan een product pluggen, dan ervaar ik dit net als radio-reclame die me ongevraagd in de strot wordt geduwd.

Ik heb ondertussen al wat PM's met René uitgewisseld waarin we heel vriendelijk tov. mekaar zijn. Hij tilt er echt niet zo zwaar meer aan en ik ga wel eens Kentmere uittesten, misschien wordt ik dan zo zijn beste reclame .

Ik heb me in het verleden (wat in mijn geval nog niet zo lang is) al ingehouden tegenover Robert, gewoon om de boel niet te verstoren. Anderen reageerden rechtstreeks naar Robert of René in een thread, wat ik even storend vind.
Daarom dat ik nu ook mijn bericht in de off-topic discussies geplaatst heb, want zelf eigenaar/moderator zijnde van een website annex forum met ruim 4000 gebruikers, weet ik maar al te goed hoe storend het is om in een discussie gestoord te worden door zijdelingse bemerkingen, in dit geval zelfs schaamteloze commerciële plugs.
Op onze site zijn zo'n dingen gewoon verboden, als ze geplaatst worden, dan verwijderen we ze zonder pardon. Enkel partners (lees: sponsors) krijgen in dat geval een streepje voor.

Ik ben me ook ten zeerste bewust van de meerwaarde die de pro's ons kunnen bieden, maar dan mag het wel wat meer zijn dan een pure reclame-boodschap.

Van mij moet niemand zijn mond houden, dat heb ik ook helemaal niet gevraagd:
Weet je wat? Neem misschien wat actiever deel aan de echt informatieve discussies die hier lopen, geef technische raad, motiveer en als je dan, niet eens tussen de lijnen, wat reclame maakt, zal het ons veel minder storen.
G