Dag Jed,

We verschillen te veel over de te volgen aanpak. Ik wil niet in een zaaltje of thuis aan de eettafel zitten en de vraag stellen: "Wat gaan we doen?'.

Ik ben begonnen.

Ik ben nu bezig om mensen te enthousiasmeren, om te vragen deel te nemen aan een fotoclubje, om te vragen wat ze graag willen doen in zo'n clubje en hoe ze dat graag willen invullen. Ik heb het buskruit niet uitgevonden. Ik weet voor een deel hoe ik het wil invullen. Hoe anderen daar over denken ... werkelijk geen idee. Dat is ook de reden voor de enquete en de reden dat ik niet te veel wildgroei in deze discussie wil hebben. Ik weet het ook niet.

En ik heb maar twee strikte voorwaarden: geen digitale verwerking in welke vorm dan ook en geen lidmaatschap voor passieve leden. En in welke vorm de samenwerking wordt gegoten weet ik nog niet. Dat zie ik wel. Ik heb geen haast. Ik verwacht zo rond de herfst een A4-tje te hebben met daarop geschreven wat we gaan doen en hoe we dat gaan doen. En iedereen die ervoor wil gaan (zoals eerder genoemd commitment wordt gevraagd) die is van harte welkom. En dan zie ik wel of we thuis aan de eettafel zitten (daar is plek voor zes man/vrouw) of dat ik op zoek moet gaan naar een zaaltje.

De uitgangspunten blijven ongewijzigd: analoge verwerking, elkaar helpen, amicaal, ongedwongen maar wel met een zekere vastberadenheid en inzet. That's all!

Groet, Marcel

PS. Het doet me deugd te zien dat we de randonderwerpen achter ons hebben gelaten en als je nog verlegen zit om een onderwerp voor het donkere jaargetij dan kan ik er zo drie noemen.