Er was zowiezo weinig licht maar ik heb T-max 400 gebruikt omdat ik dat in huis had. Vorig jaar had ik drie doosjes van elk 25 films voor 10 euro per doosje gekocht. Fors over de datum maar dat maakte niets uit. De 210mm heeft een beeldcirkel bij f/22 of f/32 van ruim 30cm. Ruimte zat dus voor verstellingen al denk ik niet dat ik die hier heb gebruikt. Deze tabel geeft van de meeste moderne objectieven o.a. de doorsnede van de achterlens en de beeldcirkel:
http://www.komamura.co.jp/e/lens_list.html

De Sironar N is exact hetzelfde objectief als de apo-sironar N. Hou bij het kopen van objectieven rekening met de doorsnede van de achterlens. Deze moet iets kleiner zijn dan het gat van de frontstandaard van je camera. Is dat gat te klein dan kun je het objectief alleen monteren door het achterste lensdeel eraf te schroeven en hem er achterlangs weer op te schroeven. Dat kost tijd en geeft meer kans op schade.

Grootformaat objectieven zijn van een heel ander ontwerp dan reflexobjectieven. Daar is een 210 objectief altijd een tele ontwerp. Bij grootformaat niet. Daar kan een 210mm objectief zelfs een groothoekontwerp zijn (zie de tabel). De Sironar objectieven hebben (net als de symmar objectieven en de Nikkor W objectieven) inderdaad meer de opbouw van een standaardlens, al blijft 210mm natuurlijk 210mm.