Quote Originally Posted by Johs View Post
Hyggelig at du møter oss på vårt eget skaninaviske forum, velkommen. Farris fotoklubb er altså ikke alene om et mørkerom som er levende. Har du latt deg friste av storformat også?
-Takk for det, takk for det. Jeg vet ikke hvor levende mørkerommet er, men håper det beste. Jungeltelegrafen vil iallefall ha det til at det eksisterer - og da er mye gjort...

Ellers lurer jeg litt på om jeg ikke skal forsøke å sette opp et lite mørkerom i et ledig kott i sameiet; jeg har det meste jeg trenger på våtsiden fra tidligere, og en forstørrer tror jeg at jeg skal klare å finne meg til en penge jeg er villig til å betale - men det er og blir nå både morsommere og mer lærerikt å stå og jobbe sammen med noen, heller enn å stå alene. Klubbens mørkerom er plan A, så får vi se om det er flere enn meg som bruker det.

Storformat frister, både den langsomme, metodiske tilnærmingen og -ikke minst- de fantastiske resultatene. Jeg har mer enn en gang sett 4*5" Velvia og Provia på lysbordet - kan ikke si annet enn 'Wow!'