Jeg ser du mangler Rollei i samlingen din det er et ALVORLIG brudd på MF-etiketten......men u får ikke min, for den fikk jeg av et medlem av menighetsrådet i Odense, mens jeg bodde på et (nedlagt) nonnekloster i nabobyen og sov i nonnens seng!

Jeg har ombyggingssett for 35mm film for Rollei - ubrukt tror jeg - og porroprisme for Rollei, det er laget i Japan ved samme fabrikk som lager porroprisme for Mamaiya C-series TLR, også nesten ubrukt. Årsaken til at det er ubrukt ligger i at Rollei hadde annerledes teknikk og filosofi enn japanerne, den må bygges om for å innstallere, dvs fram med skrutrekker og skru ut små skruer og fjerne overflødige deler...... Resultatet blir helt fint og reverserbart, men min Rollei, med danske høykirkelige aner skal ikke behandles slik, så lenge jeg lever.

Regnskapet ditt røk ja!

Men jeg blir lett opprørt over prisene på denne russiske dritten, når jeg ser hva folk for seg til å ville ha for noe som ikke var salgbart andre steder enn i Thatchers arbeidsløse, lutfattige england på åttitallet, jeg har flere kasser med russiske drittkamera og har solgt en håndfull til folk som vet hva de får og for en pris som står i forhold til kvaliteten; hva med en ekte russisk "luftwaffeleica"? Når man legger ut en brukt Lubitel på Finn for 2500,- så er det egentlig en sak for økokrim......