Hei
Du, den filmen var snodig gitt, aldri sett noe liknende, helt smooth, så nesten ut til å ha bli tatt med digitalt kvalitetsutstyr pga fraværet av korn, overgangene i tonene overgår min 1ds i allefall!
Jeg synes både ISO 25 og ISO 50 fungerte helt fint jeg, virket ikke som at ISO 25 blåste ut høy-lysene og der hadde du jo litt ekstra detaljer i skyggene, iso 50 hadde helt klart mer punch, begge var bra.
Tror ikke det skal ha noe å si at caffenolen blir brukt rett etterpå.
Jeg bruker som oftest å blande ferdig, så står den å hviler seg i 10 min eller liknende mens jeg får filtrert vann i Britakannen og vætet filmen jeg skal fremkalle.
Mener caffenol.blogspot.com anbefaler 5-10 minutters ventetid for at all kaffen skal kunne få blande seg skikkelig.
Jeg gir den gjerne et par røringer med skjeen før jeg starter selve fremkallingen også.
Jeg fant ut på min side at nøyaktighet på målingene var alfa og omega, så jeg bruker digitalvekt fra teknikkmagasinet (forholdsvis rimelig sak) som har oppløsning på 0.1 gram også bruker jeg et tilsvarende billig digitalt termometer fra clas ohlson, dermed er jeg sikret at oppmålinger og temperaturer er så nøyaktige som mulig for minst mulig penger.
Jeg husker jo enda blunderen med kjempeklumpen med kaliumbromid jeg klarte å tilsette i caffenolen i høst.
Den digitale kjøkkenvekta med oppløsning på 1 gram hadde klart å gi meg noe, som kontrollmåling med teknikkmagasinet sin vekt og oppløsning på 0.1 gram, viste seg å være på hele 8 gram(!), så jeg tror det er meget meget viktig. =)
Eller gjøre som Ezzie, ved at man blander større kvanta (da er måleusikkerheten mindre), men jeg har knapt nok plass til mat om dagen, så jeg må blande fra grunnen av hver gang ^^
Scannet du Agfa APX 400 også forresten?
Dette er filmer jeg ikke aner et spøtt om forøvrig men morsomt å se hvordan de ser ut![]()

Adv Reply