Johan, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Puristen vinden foto's in tijdschriften geen foto's maar afbeeldingen. Maar nee je ziet daar niet het verschil tussen de twee technieken.

Willie Jan, persoonlijk vind ik een bariet afdruk mooier. Maar dat is niet het criterium of iets analoog is of niet. PE of RC papier is ook analoog en minder mooi dan bariet. En ja ik heb hele knappe inkjet afdrukken gezien.
Maar jou initiele vraag was of digitaal wel echte fotografie is. Mijn antwoord daarop is ja vanwege de eerder genoemde redenen. Maar mijn hart gaat wel sneller kloppen door de analoge fotografie. Toch een stukje ambacht en vakmanschap die ik ooit hoop te bereiken. Met analoge fotografie voel ik mij creatiever dan met een digitale camera in de hand. Onzin natuurlijk maar zo voel ik het wel.

Wat digitale fotografie mij gebracht heeft is een 8x10 Cambo technische camera voor weinig. En andere mooie apparaten die 10 jaar geleden nog onbetaalbaar waren. Maar dit alles neemt (voor mij althans) niet weg dat digitaal net zo fotografie is als analoog. We leven in mooie tijden.