Hallo,

na een tijdje (als zovelen) hier even te hebben rondgekeken wordt het wel eens tijd om mij even netjes voor te stellen.
Jos Lek is de naam, 53jr., woonachtig in Oegstgeest.

Hou mij zo'n 40 jaar bezig met fotografie, maar wil mijzelf nou niet direct super ervaren noemen.
Het is een hobbie.

Jaren kb gefotografeerd met Canon ae-1, a-1, hoofdzakelijk op diapositief film, ik heb er dozen vol van staan op de zolder.
Ongeveer 8 jaar geleden overgestapt op digitaal, maar dan compact camera.
Sinds een jaar heeft het analoge virus mij weer gegerepen, waarschijnlijk om dezelfde redenen als velen hier.

Ik heb er inmiddels spijt van mijn Canon apparatuur voor veel te weinig te hebben verkocht, maar ben inmiddels weer in het bezit van een aantal mooie tweedehandsjes ,
Rolleiflex-T, Rolleicord III, Nikon F2, Leica M2+M5 en nog wat meer, uitkijken dat dit niet uit de hand loopt!
Ik probeer natuurlijk deze camera's te gebruiken, en het 6x6 formaat heeft wel mijn voorkeur.

Leuk dat er een groeiende belangstelling is voor het analoge.
Heb hier al een aantal namen gezien die ik ook op andere fora ben tegengekomen, het analoog foto forum oa.

Misschien dat er een analoog fotogroepje in deze buurt zit, lijkt mij wel leuk om mij aan te sluiten.
Ik heb een vraag in die richting hier gelezen, maar dat is al weer een aantal jaren geleden.

Met vriendelijke groeten uit Oegstgeest,
Jos.