Argentic,
Ik heb de teloorgang meegemaakt; in Groningen enkele tientallen fotowinkels tot halverwege de jaren 80 de 1 na de andere zien verdwijnen. Jos de Lange aan de Noorderhaven mis ik nog het meest en wat langer geleden Haijer & Mees. Ik tel nu nog 3 'zelfstandige' winkels die zichzelf uit de markt prijzen door bv. een Sigma DC 17-70 2.8-4 Macro HSM E100,= duurder te verkopen dan Cool Blue. Ik wijs de eigenaar hierop en er komt een vaag(en onwaar) verhaal over een partij lenzen die niet afkomstig is van Sigma BeNeLux! Ik ontwikkel mijn eigen z/w film en breng tot grote tevredenheid m'n kleur naar de HEMA; 5 dgn. en netjes op rol retour. Ik heb de 'voorlichting' niet meer nodig maar de gemiddelde amateur haalt z'n info beter van het net; deze site bv. doet voortreffelijk werk! Waar ik mij zorgen over maak is dat de jongeren de charme van het analoge zien maar niet of nauwelijks de stap naar het zelf ontwikkelen/afdrukken maken. Ik heb geloof ik, Argentic al eens eerder 'getipt' over deze doelgroep ! In mijn eigen werk komen alle studenten tenminste 1x (tijdens 2 dagen)in aanraking met het fenomeen analoog en ik hoop & weet dat er misschien iets bij iemand blijft hangen. En verder kun je ook denken dat 'niet alles wat verdwijnt onmisbaar is', misschien is analoge fotografie wel een anachronisme! Maar als ik de Volkskrant lees en elke week een "fotografie" gerelateerde pagina aantref met plaatjes ! dan is bij mij alle hoop nog lang niet verloren. Ik lees in het verhaal van Argentic gelukkig geen troosteloze toekomst en wens je veel succes in de komende tijd !
vrgr
k.hendrik