Quote Originally Posted by argentic
Hallo,

ik ben sinds enige tijd bezig met het zelf formuleren van ontwikkelaars, en wil op de iets langere termijn ook gaan experimenteren met het maken van emulsies e.d. Maar ik loop steeds tegen de moeilijkheid aan om ruwe chemie te vinden. Keukenzout, soda, natriumhydroxide en zoutzuur zijn overal te krijgen. Maar andere ongevaarlijke stoffen zoals borax, ammoniumthiosulfaat en zelfs vitamine C in poedervorm zijn nergens te koop. Laat staan typische fotografische componenten zoals metol, hydrochinon of phenidon. Apothekers leveren tegenwoordig niet meer aan particulieren. Sommige dingen zijn wel online te bestellen in Amerika. Maar er moeten toch simpelere methoden zijn? Wie kan me helpen?

Gilbert
Beste Gilbert,

Zelf haal ik mijn chicaliŽn van de Labshop in Twello. Daar zijn de meeste chemicaliŽn wel verkrijgbaar, ook in kleine hoeveelheden. De website is: www.labshop.nl Niet alles is op de website te vinden, dus telefoneren geeft meer duidelijkheid. Als er meer bestellingen zijn, gaat het sneller voor sommige chemicaliŽn.

Geert