En volgens mij is de SL66 ook nog wel te repareren.

Ik zou voor landschappen veel liever een loopbodem hebben. Je levert dan wel iets aan verstelmogelijkheden in, maar het geheel is veel makkelijker te transporteren en tijdens het transport een stuk minder kwestbaar. Ik kan mijn Toyo 45A makkelijk in een niet te grote fotorugzak kwijt, met enkele cassettes, een viertal lenzen, lichtmeter en nog wat klein spul.
Dat is natuurlij ook zo. Mijn voornaamste werk en vrij werk doe ik niet met 4'x5' en dan is zo'n koopje gewoon erg leuk. Ik dacht destijds bij mezelf: "Voor die prijs mag het tot het einde der tijden op mijn zolder stof vangen, als ik het zo af en toe gebruik vind ik het al goed" en zoals ik al zei, ik heb er nooit spijt van gehad, want het is gewoon erg leuk.

Maar, zou ik ooit LF gaan doen, dan zie ik mezelf niet met zo'n ding het veld in gaan. En ik geloof dat ik dan toch een nog groter formaat negatief zou willen hebben.
Ik vind het voordeel van 4'x5' dat het nog betaalbaar en redelijk verkrijgbaar is. Het gaat mij vooral om de verstelmogelijkheden en minder om het grote negatiefformaat. Ik vind de vergotingen die je met MF kunt maken eigenlijk al goed genoeg voor 99% van mijn foto's.