Merlin

Het duurste is uiteraard de lens. Alhoewel... de Rodenstock Apo Ronnar 360mm F9 (repro-lens) waarmee ik onderstaande foto's maakte, heeft me slechts 30 Euro gekost
Ik zal eens nauwkeurig opschrijven welke materialen er effectief in de camera verwerkt zijn. Veel hout is opgegaan aan het voorbereidende werk.
Werkmaterialen tel ik er niet bij, ik heb nogal een uitgebreid assortiment machinerie in mijn garage.

Hier zijn contactafdrukken van 2 foto's die ik vandaag bij wijze van test gemaakt heb. Zoals je merkt, heb ik het grondglas toch op zijn plaats gekregen, ik heb er wel een nieuw frame moeten voor uitfrezen. De eerste wijziging aan het toestel is dus een feit.

De storing onderaan de foto met de waterpartij, is bewegend gras voor de lens...
De scan doet het origineel uiteraard géén eer aan!!! De uitgewassen witte partijen, vertonen op de foto's wel detail.

tech: FP4+, lens toegestopt tot F64, ong 1 sec belichting; ontwikkeld in Rodinal (wat anders...) 1+100, 35 minuten in de tank met om de 10 minuten een paar keer rollen.

G