Ik wilde bezig met bariet. Ik hoorde dat je dan veel moest spoelen. Ik heb toen een printwasher van Kostiner voor de spreekwoordelijke appel en een ei gekocht. Ik kan het van harte aanraden, sterker nog, ik zou niet anders meer willen. Zelfs voor gewoon PE papier is het heel handig, want je prints zijn gelijk goed opgeborgen en komen niet meer met elkaar in aanraking. Ik heb er een 30cm lange pincet bij om de prints er uit te vissen, zoiets heb je echt wel nodig. Verder zijn gladde wanden geen enkel bezwaar. Besef verder dat een volle printwasher ettelijke kilo's weegt, dus je kunt 'm niet zomaar op een krukje zetten ofzo.

Het ontwerp doet me een beetje denken aan de washer van Fine Arts Photo Supplies. Die gebruiken een aquarium, die je tweedehands (kringloopwinkel?) voor een tientje kan aanschaffen. Als je heel ver wilt gaan kan je zelfs een aquariumpompje installeren die het water filtert...

Er is op internet natuurlijk een heleboel informatie te vinden, ik vind dit een goede beschrijving (html) die is er ook als Word doc. Je zou kunnen overwegen om een mandje te maken waar de prints inhangen, die je dus makkelijk uit het water kan liften...