Quote Originally Posted by Frits Flits
Mooie beelden met je fabelachtige zwartwittechniek. Dat geeft een mooie sfeer. Ik mis wel een beetje beweging in de foto's. De meesten zijn vrij statisch. Bovendien vind ik de selectie aan de ruime kant. Misschien nog eens kritisch naar kijken.
Zeer terechte opmerkingen Frits!
De selectie is zeker aan de 'veel' te ruime kant. Wil er maximum 7 overhouden.
Nu laat ik de beeldekens nog op de www om de dans-(st)ers de kans te laten om ze te bekijken. Ben benieuwd welke selectie je zelf zou maken.

Dansfotografie kan je op verschillende manieren benaderen:

De dansers en lesgeefsters zelf willen, heel eigenaardig, een volledige houding, met maximale spanning en expressie. Het boek van Jeanloup Sieff "Dance" illustreert dat perfect. Deze manier ga ik zeker nog eens uitproberen (of meerder keren) in een studio opstelling en buiten de lesuren. De opnames met de gang op de achtergrond was daar een 'probeersel' van.

Dansfotografie is k beweging, (gelijk heb je) en daar had ik mij vorige zaterdag niet op geconcentreerd. Met de 6/6 uit de hand op 1/30 of 1/15 moet dat wel lukken.

En dan blijft er reportage stijl, en dan zijn aankomende danstertjes die opkijken naar "hun" lerares een heel dankbaar onderwerp.

Met dank voor je aandacht voor de beelden.

Fred