Quote Originally Posted by Rik
Ik ben op zoek naar foto archiveringsmateriaal zoals dozen, insteekhoezen e.d. Maar wel van zeer goede (museum) kwaliteit.
Weet iemand waar je dit in Nederland kan kopen?
bedankt
Rik
Het is wat werk, maar heb opgegeven moment bij de betere boekhandel een rol zuurvrij overtrekpapier gekocht, van 33 cm breed. Deze snij ik af op 20cm, en na wat vouw en plakwerk (zuurvrije tape) hou ik een smalle lange envelop over .Met de perforator knip ik er twee gaten in, de enveloppen zijn net zo hoog als en a4 ordner. Dit gebruik ik voor mijn 120 rolfilm negatieven, ik gebruik per film drie van deze enveloppen. (3x 5 opnames)

Voor mijn 35mm negatieven gebruik ik Hama negatiefvellen zuurvrij papier, en goed doorzichtig. Ik knip mijn 35mm negatieven in 6 stukken en schuif deze in de bladen.
Noteer altijd ontwikkeldatum en filmnummer op de negatief bladen . Ontwikkeltijden en bijzonderheden noteer ik in een aparte map.

Je kunt ook plastic negatiefbladen krijgen, maar volgens mij zitten hier weekmakers in, en ze zijn te hard. Waardoor je kans heb op het beschadigingen bij het in en uithalen van je negatieven.

Shotc