Quote Originally Posted by Jed Freudenthal
Als ik de betreffende website opzoek, dan treedt er een ah en een oh gevoel op! Een dergelijke ervaring heb ik de laatste tijd weinig gehad. Als ik echter een foto op het beeldscherm vergroot, is het ah! gevoel verdwenen. De portretten willen nog wel, maar de landschappen willen niet echt. En dan begin je je bij de landschappen af te vragen wat de invoed van de internetoverdracht is. Daarbij komt dat de ene internetoverdracht de andere niet is. Het blijft afvragen.
Maar ook de portretten. Ik begon ze te vergelijken met prachtig werk van Mapplethorpe dat ik jaren geleden als echte drukken gezien heb.
Maar mag ik een internetfoto wel vergelijken met een echte druk?
En is het wel zinnig om het werk van een hedendaagse fotograaf te vergelijken met topwerk van een fotograaf uit het verleden?
Ik geloof dat ik in een nieuwe thread terecht gekomen ben.

Jed
Goeie commentaar Jed.
Idd, mag men wel een beeld op scherm vergelijken met een echte druk?
Een scherm_beeld geeft slechts het kader aan wat een beeld zou "kunnen" zijn als afdruk.
En een beeld is maar pas een beeld als het geprint is, of niet?

Je tweede opmerking ivm vergelijken van fotografen. Heb soms de indruk dat de fotograaf jaren terug het makkelijker had, een beetje zoals de dorpsonderwijzer ... méér aanzien, méér mysterie.

Daarom dat als je "nu" een portretje maakt met een 4/5 inch (heb ik me laten vertellen) je méér aanzien hebt bij de geportretteerde. Hij wordt op een "piédestal" geplaatst...

mvrgr
Fred