Bedankt allemaal voor de aanmoedigingen en tips!

Afgelopen week wilde ik wat foto's maken van de rijp op de bomen op de veluw. Met de doka in m achterhoofd ging ik veel precieser op zoek naar de juiste compositie, echt grappig. Een vlutfoto op een negatief heb je niks aan...daar ga je toch geen tijd in steken in je doka....En de grap is dat ik nu precies weet welke foto's er op mn negatief staan omdat ik er zo mee bezig was.

- ik heb nu een proefrolletje volgeschoten dus die ga ik snel proberen zelf te ontwikkelen.

- ik had denk ik het advies van de zeem leren lap verkeerd opgevat. Heb hem gekocht en dacht er mee het hema negatief stofvrij te maken, maar jullie bedoelen zeker dat je die gebruikt na het ontwikkelen van je eigen (natte)negatief.

- anyway, mn foto's zitten echt vol met stof, zelfs met een kwastje lukt het niet..ik blijf mn best doen

- als laatste, mijn ontwikkel, stop en fix temp moet 21 graden zijn. Ik heb zo'n bordenverwarmer die ik gebruik om het op te warmen. Maar na verloop van tijd zakt de temp naar 19 graden. Nou merk ik er eigenlijk niks van, hoe kritisch is dit?