Hallo allen,

Voor ik hier een karrevracht aan informatie begin op te doen sta ik erop hier eerst even gedag te zeggen.

2 jaar geleden startte ik met fotografie, het digitale werk. Ik wou dit zo goed mogelijk aanpakken en ging dan ook een cursus volgen aan CVO te Zele. Al snel bleek dit echter niet dat te zijn wat ik zocht. Er werd meer over foto's van bekende fotografen en over de toestellen uit de groep gepraat dan er werkelijk foto's gemaakt werden.

Op het werk raakte ik op een dag aan de praat met iemand die ook fotografie volgt. Echter, analoog. Door de verhalen, de foto's die ze meebracht om te tonen enz begon het bij mij ook meer en meer te bijten. Na enige tijd bezinnen over het geheel werd de beslissing genomen en sinds september 2005 heb ik het 1ste jaar fotografie aangevat aan het IKA te Mechelen.
Ondertussen, 6 maand later, is het al bijna een verslaving geworden.
Mijn digitaal toestel heeft sindsdien geen licht meer gezien gewoon omdat de charme van het analoge me te veel roert.

Om, buiten de kennis die we op school meekrijgen, ook nog eigen informatie te zoeken ging ik op zoek naar een analoge fotografie-forum. Dit leek me in het digitaal tijdperk een ware utopie. Mijn verrassing was dus groot toen ik Apug tegenkwam.
Ik hoop hier alvast nog veel bij te kunnen leren zowel qua opnametechnieken als film- en foto-ontwikkeling.