Quote Originally Posted by Jed Freudenthal
...een portret van een persoon met een kat (liefst zwart-wit) op de arm.
Is het ook mogelijk dat ik mijn opnamen, bijvoorbeeld van de persoon met kat, vooraf maak? Het is voor mij een stuk makkelijker leren als ik een onderwerp heb dat me aanspreekt... landschappen "doen 't voor mij gewoon niet".
Als u op APUG een soort van checklist zet van wat ik wel en niet moet doen (bijvoorbeeld dus de sluitertijd constant houden) dan kan ik daar rekening mee houden, zodat de resultaten bruikbaar zijn.

Quote Originally Posted by Jed Freudenthal
De negatieven en proefdrukken zullen na de workshop bij de deelnemers circuleren. Zodat ieder er mee kan verder werken (bijv. andere ontwikkelaars of wat dan ook).
Ik heb geen 4x5 vergroter, en zoals ik al aangaf wil ik eigenlijk weinig tijd steken in het afdrukken van onderwerpen waar ik geen band mee heb. Dus wat mij betreft hoef ik geen negatieven te ontvangen, maar anderen mogen mijn negatieven overigens wel gebruiken als ze dat zouden willen. Zelf wilde ik twee rolfilmen met hetzelfde onderwerp op dezelfde manier volschieten... de 1 gaat in D76 (mijn huidige ontwikkelaar) en de andere hopelijk in pyrogallol.