Quote Originally Posted by argentic View Post
Omdat ik momenteel niet beschik over een doka ben ik deze week op zoek gegaan naar franse fotoclubs. Op een uur rijden zat er een met doka (tenminste, zo noemen ze hun enige Durst M605). Dus ik ben naar de clubavond geweest.

Eerst hebben we een serie flets geprojecteerde beamer-klankbeelden zitten kijken van twijfelachtig niveau. Daarna heeft de voorzitter gedurende een uur getracht mij te overtuigen van de achterlijkheid van analoog werken. Het maakte geen indruk dat ik zei ook digitaal te werken, maar analoog gewoon leuker te vinden. Uiteindelijk heb ik maar opgegeven. Ik zoek wel verder. En anders moet ik gewoon wachten tot we een huis kunnen kopen. Dan installeer ik meteen een groepsdoka voor al die achterlijken.
Als ondernemer die er van afhankelijk is zou ik er behoorlijk zenuwachtig van worden. Zit je wel in het goede land? Je bent natuurlijk naar Frankrijk gegaan om de Franse afdeling van APUG een impuls te geven, maar ook daar gaat het niet zo erg hard. Ook om de zenuwen van te krijgen?
De groepsdoka is natuurlijk om een hele groep jouw negatieven af te laten drukken, want daar kom jij natuurlijk niet meer aan toe?