Hallo Rolleike:
Digitaal is voor mij kwantiteit niet kwaliteit. (Zuiver gerekend is hi-end digitale fotografie duurder dan een een nieuwe Linhof Technika of een Alpa SW12) Persfotografen die op een voetbalmatch 50 rolletjes film gemiddeld verschoten zijn beter af met digitaal. De toerist die op Spaanse stranden de lokale topless schoonheden fotografeert is beter af met digitaal. Dit is voor mij niet fotografie maar registratie.
Voor mij is fotografie zorgvuldige compositie met weergave en interpretatie van het onderwerp. Dit is mogelijk maar moeilijk met digitale fotografie: het medium is te vluchtig.
Ik bekeek laatst in een fotoalbum een foto die gemaakt werd van de moordenaar van Abraham Lincoln (1866). Deze foto is zo levendig als was hij gisteren gemaakt. Volgens mij , zal over 100 jaar van de essentiele feiten in de (wat er NU gebeurd) wereldgeschiedenis, wat fotografie betreft, niks meer overschieten.
Ik blijf fotograferen op (ZW) film, en het archiveerbaar tonen. MIJN achterachterachterkleinkinderen zullen tenminste weten hoe ik eruit zag.