Ik weet dat het vloeken in de kerk is maar................digitaal is geen schuttingwoord.
Mogelijk dat Rembrandt zich in zijn graf omdraait als hij dat gepruts ziet van de APUG.
Ik heb heeeel moooooi digitaal werk gezien, waar heeeeel veeeeel werk aan zit en waar alle trucjes/technieken zijn gebruikt.
Net zo als de goede fotografen de DOKA /technieken/trucjes gebruiken.
Juist door de digibewerking is mijn aandacht voor de DOKA gewekt. Waarom???
2 jaar terug had ik besloten om meer aandacht aan fotografie te gaan besteden, me te gaan oriŽnteren.
Naast mijn oude mf Minolta een kleine digi aangeschaft, wel met alle mogelijkheden.
Verschillende besprekingen/workshops bezocht welke de bond organiseerde. Hierin werden de DOKA-technieken, zoals doordrukken en tegen houden, gebruikt.
Naast fotografie ben ik al jaren computer-hobbyist, dus PS is geen probleem, maar doordrukken.... wat is dat nu weer??
Zo leergierig als ik ben, ben ik me daarin gaan verdiepen.
Hierdoor is de fotografie wel stil komen te liggen, want wat nu digi.......analoog, zwart/wit..............kleur, mf...................MF.??????????????
Nu gebruik ik mijn compactdigi als belichtingsmeter voor de oude Rolleicord.

Zo, nu terug naar het oorspronkelijke verhaal.
De huidige instroom in de club is allemaal digi. Maar geen kennis van fotograferen en geen kennis van de bewerking.
Maar er is wel interesse! Immers men sluit zich aan bij een FOTOCLUB!!!!!
Dus zonder "analoog" niet af. Maar verkondig het. Zorg dat analoog nieuw leven wordt ingeblazen.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings