Quote Originally Posted by hka View Post
Ik heb bovenstaande gelezen en vraag mij af wat het probleem is...
Een paar jaar geleden is er op dit APUG een initiatief gestart om geïnteresseerden in de traditionele fotografie bij elkaar te brengen. Dit onder de noemer "Kroegmeetings". De meesten van jullie zijn daar wel bij geweest. Dit, zo lijkt me, is hét platvorm om met gelijkgestemden van gedachten te wisselen. Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat tijdens deze bijeenkomst het "aha erlebnis" niet regelmatig om de hoek komt kijken gezien de hoeveelheid ervaring die deze en gene met zich brengt. Of dat nu de technische-, chemische of de artistieke kant betreft het is er allemaal. Althans zo ervaar ik het. Misschien zegt dit dan meer over mezelf maar dat moeten jullie dan maar uitmaken.
Wat ik maar wil zeggen is het volgende; de mogelijkheden voor ons tradtionele fotografen zijn er heus wel. Door je aanwezigheid en je inbreng tijdens deze bijeenkomsten steun je dit prille initiatief en kunnen we op de lange termijn daar ook meer handen en voeten aan geven. Het moet nog groeien maar ik denk wel dat het idee erachter levensvatbaar is.
Tot dan...
Ik ben ook zeer gelukkig met de kroegmeeting en zal deze in de toekomst ook blijven bezoeken. Een kroegmeeting met een bijeenkomsten kalender zou mij aantrekken. Dan zal het meer als een club gaan lijken. Het kleine nadeel van de kroegmeeting is dat het voor mij meestal lange auto ritten betekent. Een paar keer per jaar is dat geen punt. Nu rij ik 15 minuten naar mijn clubje om de 2 weken van 19:30 tot 22:00. En dat bevalt mij. Als een kroegmeeting vaker georganiseerd zal worden dan liever dicht bij. Auto rijden is geen hobby voor mij. Ik ben benieuwd hoe de kroegmeeting zich ontwikkelt in de toekomst.

Daniel