• 02-20-2007 05:56 AM #0
    Cookie
    Cookie is offline

Shooter
    35mm
    Die raad hou ik zeker in gedachte Philippe. Temeer daar mijn docent me kost wat kost wou weghouden van deze objectieven. Volgens hem helemaal niet goed, enkel T* waren de moeite waard want de non T* objectieven hebben geen coating enz... Daar is al een misvatting volgens mij: de non T* hebben wel een coating, enkel geen dubbele coating zoals de T* objectieven.

Als je de prijzen tussen beide vergelijkt loont het wel de moeite een poging te wagen met een non T* m.i.
    Ik ga ook uit van het principe dat investeren in materiaal ok is, maar het moet rendabel zijn. En als studente fotografie/amateur is het volgens mij absurd om pakken euro's uit te geven aan een bepaald objectief "om het te hebben".

Volgens mij kan alleen een geoefend oog van een die-hard kenner het verschil zien op foto. Of mijn docent zo iemand is weet ik niet. Het valt alvast eens uit te testen.

Je raad qua non T* wordt van mijnentwege dus zeker in acht genomen.
    Last edited by Cookie; 02-20-2007 at 06:18 AM. Click to view previous post history.
    F4s + F5 /SB24/Nikon 28mm f2.8/Nikon 50mm f1.8/Nikon 85mm f1.8/Sigma 105mm f2.8 - Hassiesetje in uitbreidingsfase
    Advanced reply Adv Reply   Reply With Quote Reply With Quote