• 03-21-2007 01:56 PM #0
    argus
    argus is offline

Shooter
    Multi Format
    En nu ernstig.

Zeker als je op lokatie wil portretten maken, is het belangrijk dat je een camera hebt die zeer vlot in te stellen is. Je moet immers samenwerken met een model en die laat je liever niet te lang wachten.

Ik zou gaan voor een monorail met zoveel mogelijk geared movements (hoe noemt dat in' schoon vlaams?) waardoor je de instellingen kan doen zonder dat je de instelknoppen steeds moet vastzetten. Een loopbodem is in dit geval niet aan de orde.
    Onderschat het gebruik van verstellingen in de hoogte en breedte niet, voor de cadrage, want in de natuur zet je niet overal zomaar je statief neer.

Ik heb enkel ervaring met Toyo monorails. Mijn camera's hebben niet dezelfde features en ik ben er nog niet gans uit met welke ik het liefste werk...

De beste praktische tip die ik je kan geven, is ervoor zorgen dat je model ergens een steun/houvast heeft, zodat ze in hetzelfde scherptedieptevlak blijft. Niet iedereen kan dezelfde pose lang volhouden. Ik alvast niet!

G
    Last edited by argus; 03-21-2007 at 02:02 PM. Click to view previous post history.
    Advanced reply Adv Reply   Reply With Quote Reply With Quote